اخبار بازی

اکتیویژن بلیزارد مجبور به پرداخت غرامت شد

ظاهرا کمپانی Activision Blizzard تصمیم دارد تا برای پایان دادن به شکایت تبعیض جنسی که در سال 2021 از آن‌ها شده بود، مبلغی در حدود 54 میلیون دلار را به عنوان غرامت پرداخت کند.

همانطور که برای اولین بار توسط روزنامه وال استریت ژورنال گزارش شد، این ناشر (که در اکتبر امسال توسط مایکروسافت خریداری شد) برای حل و فصل پرونده مذکور با دپارتمان حقوق مدنی کالیفرنیا به توافقی دست یافته که مربوط به ادعاهای نابرابری جنسیتی از سال‌های 2015 تا 2020، در این شرکت بوده است.

اکتیویژن بلیزارد طبق این توافق باید 46.75 میلیون دلار به عنوان غرامت به کارمندان زنی که ادعا می‌کردند در این مدت حقوق ناعادلانه می‌گرفتند، و همچنین مبلغ 9.125 میلیون دلار هم به عنوان هزینه‌های حقوقی این شکایت، پرداخت بکند.

طبق این توافقنامه، که منوط به تایید دادگاه است، اکتیویژن بلیزارد باید اقدامات بیشتری در جهت کمک به تضمین پرداخت عادلانه دستمزدها و شیوه‌های ارتقا شغلی در شرکت را انجام بدهد.

از طرفی این دپارتمان این را هم تایید کرد که آن‌ها هیچ مدرکی دال بر وجود آزار جنسی سیستماتیک یا گسترده را در این کمپانی پیدا نکرده‌اند و ظاهرا مدیران اکتیویژن بلیزارد در این مورد بی‌گناه هستند؛ همچنین هیچ مدرکی مبنی بر تخلف مالی بابی کوتیک، مدیرعامل، یا هیئت مدیره این شرکت پیدا نشده است.

اکتیویژن بلیزارد هم در بخشی از بیانیه خود مربوط به این خبر گفت: «ما خوشحالیم که امروز با اداره حقوق مدنی کالیفرنیا (CDR) به توافق رسیدیم. ما از اهمیت موضوعاتی که در این توافقنامه به آن‌ها پرداخته شده است، قدردانی می‌کنیم و به اجرای کامل تمام تعهدات جدیدی که برعهده گرفتیم، متعهد هستیم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا