اخبار بازی

Activision Blizzard شرکت سازنده‌ی Candy Crush را خرید

بعد از عناوینی مثل «Call of Duty» ،«World of Warcraft» ،«Skylanders» ،«Destiny»، اکنون نوبت به «Candy Crush» رسیده است.

«Activision Blizzard» اعلام کرد که تصمیم به خرید شرکت «King Digital Entertainment» با مبلغ عظیم 5.9 میلیارد دلار گرفته است. این شرکت با بازی «پازل» و «Free-to-Play» خود یعنی Candy Crush معروف است. در ادامه با بازی‌سنتر همراه شوید.

 

 src=https://warcraft.blizzplanet.com/wp-content/uploads/2014/05/activision-blizzard-logo.jpg style=

 

اکتیویژن بلیزاد در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد: « اکنون ما یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های سرگرمی با بیش از نیم میلیارد کاربر فعال در ماه در 196 کشور مختلف هستیم و صاحب چندی از محبوب‌ترین سری بازی‌های این صنعت نیز هستیم. »

 

با وجود پرداخت مبلغ عظیم، اکتیویژن بلیزارد همچنان «سودآور ترین شرکت سرگرمی رایانه‌ای» در جهان است. و در سال 2016 نیز تقریبا 30 درصد به درآمد سالانه‌ی خود اضافه خواهد کرد. این قرارداد به سود شرکت کینگ نیز هست.

 

اکتیویژن بلیزارد، ناشر بازی افزود: « روسای هر دو شرکت به اتفاق این قرارداد را تایید کردند و قرارداد حاصل یک طرح تحت قوانین کشور ایرلند است. »

 

اکتیویژن بلیزارد امیدوار است همکاری با متخصصین صنعت موبایل و وارد شدن به تجارت Free-to-Play و «Micro-Transactions»، جایگاهش بعنوان یکی از موفق‌ترین شرکت‌های سرگرمی را محکم‌تر از قبل کند.

 

شرکت کینگ همچنان مستقل و با روسای قبلی به کار خود ادامه خواهد داد. این شرکت هم اکنون دارای 2 تا از 5 بازی پرفروش آمریکا یعنی «Candy Crush Saga» و «Candy Crush Soda Saga» است.

 

شرکت «EA» نیز استودیوی «PopCap» سازنده عناوینی نظیر «Plants vs Zombies» و «Peggle» را به مبلغ 750 میلیون دلار خریده بود که در مقابل مبلغی که اکتیویژن خرج کرده است بسیار ناچیز بنظر می‌رسد. بخش موبایل EA نیز این روزها وضعیت مناسبی دارد.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا