اخبار بازی

پتنت جدید EA به بازیکنان اجازه می دهد تا صدای خود را برای شخصیت های بازی اعمال کنند

 

شرکت EA توانایی تولید صداگذاری درون بازی با استفاده از صدای خود بازیکن را به ثبت رسانده است. ایده این است که بازیکنان قادر خواهند بود صدای خود را در بازی قرار دهند، که بارزترین مثال آن توانایی در ساختن شخصیت اصلی شبیه به بازیکن است.

این پتنت توضیح می‌دهد که تلاش‌های قبلی برای تولید گفتار در بازی‌ها اغلب شامل سیستم‌های تبدیل متن به گفتار است، جایی که بازی متن را دریافت می‌کند و از یک ترکیب کننده صدا برای تولید گفتار صوتی استفاده می‌کند.

با این حال، چنین رویکردهایی معمولاً به نمونه‌های گفتاری زیادی، مثلاً ساعت‌ها نمونه گفتار، نیاز دارند تا با ترکیب صدا به‌طور دقیق صدای مورد نظر را تقلید کند و اگر به صدای دیگری نیاز باشد، ترکیب کننده باید دوباره با ساعت ها نمونه جدید، آموزش داده شود.

با این حال، روش‌های توصیف‌شده در پتنت، با استفاده از مقدار کمی از صدای گفتاری ارائه‌شده امکان تولید صدای مورد نظر را در بازی‌های ویدیویی فراهم می‌کند.

این فرآیند شبیه به نمونه های متعدد نرم افزار تولید کننده صدای هوش مصنوعی است که در حال حاضر به صورت آنلاین یافت می شود. این دستگاه‌ها می‌توانند صدای ضبط شده یک فرد در حال صحبت را دریافت کنند و سپس از هوش مصنوعی برای تبدیل آن به یک ابزار تبدیل متن به گفتار استفاده کنند که می‌تواند هر چیزی را با صدای آن شخص بگوید، به گونه‌ای که برای فریب دادن برخی افراد قانع‌کننده به نظر برسد.

مثل همیشه، ثبت اختراع تضمینی برای استفاده چنین فناوری در یک بازی ویدیویی نیست، اما می‌تواند روشن کند که چگونه بازی‌های EA در آینده ممکن است شخصی‌سازی شخصیت‌ها را تکامل دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا