اخبار بازیپلی استیشن 5

جیم رایان: بسیاری از تفاسیر اشتباه هستند، بازار ژاپن همچنان برای Sony مهم است

اخیرا آقای جیم رایان مصاحبه‌ای اختصاصی با مجله Edge داشته که در آن در مورد بازار ژاپن و اهمیت آن برای شرکت Sony صحبت شده است. با بازی سنتر و جدید ترین اخبار بازی همراه باشید.

تصویر Jim Ryan

پس از سال‌ها، Sony مدتی پیش اعلام کرد که عملکرد کلید ضربدر و دایره بر روی پلی استیشن 5 در تمام مناطق، از جمله ژاپن، به یک شکل خواهد بود. با توجه به اینکه برای مدتی طولانی عملکرد این کلیدها در ژاپن با سایر مناطق تفاوت داشتند و حال یکسان شده‌اند، افراد زیادی معتقند که سونی از تمرکز بر روی بازار ژاپن تغییر جهت داده است.

آقای جیم رایان اما به‌عنوان مدیرعامل برند پلی استیشن، با این موضوع موافق نیست. او در این مورد در مصاحبه خود با Edge گفت: “موضع سونی این است بازار ژاپن همچنان برای ما به‌شدت اهمیت دارد. ما برای سال‌ها تا این حد بابت تعامل جامعه بازیسازان ژاپنی هیجان‌زده نبوده‌ایم.”

رایان به این نکته اشاره می‌کند که حدود 10 سال پیش، به‌نظر می‌رسید که توسعه‌دهندگان ژاپنی به سمت موبایل گیمینگ سوق پیدا می‌کردند، اما در 5 سال اخیر به سمت پلی استیشن بازگشته‌اند. او توضیح می‌دهد :”ما در نیمه دوم چرخه PS4 میزان تعامل بیشتری را از سوی این ناشران ژاپنی دیدیم. این موضوع با PS5 ادامه پیدا می‌کند و همچنان قوت می‌یابد.”

رایان همچنین با اشاره به دو رویداد برگزار شده مخصوص بازی‌های پلی استیشن 5 در سال 2020، عنوان کرد که 8 بازی از این دو رویداد، از طرف توسعه‌دهندگان ژاپنی بودند. رایان می‌گوید: “من همچنین معتقدم که با عرضه PS5 در ژاپن همزمان با آمریکا، ما داریم موضوعی را بیان می‌کنیم، و ما اینکار (عرضه همزمان) را با PS4 انجام ندادیم. من این چیزها را می‌خوانم. بسیاری از این تفاسیر و برداشت‌ها اشتباه هستند، و ژاپن – به‌عنوان دومین بازار بزرگ سونی و ‌ناحیه حیاتی ما – همچنان برای ما بسیار مهم باقی می‌ماند.”

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. با عمل ثابت میکنن، نه با حرف …

    قرار نیست با tlou و گاد و هورایزن، cod و suicide squad و اونجرز ژاپن رو حفظ کنی …

    ژاپن ، انیمال کراسینگ و ژنو بلید و فایر امبلم و پرسونا و گراویتی راش میخواد …

    فعلا هر چی گفته برعکسش عمل کرده ..

    ولی خوب حداقل ملت جوری از خجالتش در اومدن ،، که مجبور شده واکنش نشون بده

  2. ببخشید عمو رایان ولی ایندفعه رسما حرف مفت زدی 😀
    مدیر wws که با یه اروپایی عوض کردن . خفن ترین devهای ژاپنیشونو گزاشتن برن . خفن ترین انحصاری ترد پاریتیه ژاپنیشون که پرسونا باشه رو هم مشخصه ول کردن
    [COLOR=rgb(226, 80, 65)]”ما برای سال‌ها تا این حد بابت تعامل جامعه بازیسازان ژاپنی هیجان‌زده نبوده‌ایم.”[/COLOR] جدی میگی عامو؟ 😀 خب کجاست این تعامل؟ 😀

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا