اخبار بازی

چهل درصد از کاربران فروشگاه اپیک از استیم استفاده نمی‌کنند

فروشگاه اپیک

«کمپانی اپیک گیمز» در جریان سخنرانی خود طی کنفرانس بازی‌سازان (GDC 2019) از آمار خیره کننده فروشگاه اپیک رونمایی کرد. به گزارش این شرکت، تا کنون بیش از 85 میلیون کاربر عضو این فروشگاه شده‌اند و بر اساس سرشماری که بین آگوست 2018 تا ژانویه 2019 انجام شده است، حدود 40 درصد از این افراد از شبکه استیم استفاده نمی‌کنند.

در حالی که کمپانی Valve اخیراً آمار کاربران عضو شده روی استیم را منتشر ننموده، اما در ژانویه گذشته اعلام کرد این شبکه بیش از 90 میلیون کاربر فعال دارد. طبق گزارش منتشر شده از سرشماری اپیک، 68 درصد از کاربران فروشگاه اپیک به طور پیوسته از استیم استفاده نمی‌کنند. این رقم به نسبت قدمتی که Steam دارد کمی بالا به نظر می‌رسد. البته علت اصلی این تفاوت، بازی Fortnite است چرا که بیشتر بازیکنان آن، تجربه این اثر روی کنسول را به کامپیوتر ترجیح می‌دهند.

در حال حاضر حدود 55000 بازی‌ساز روی این فروشگاه ثبت نام کرده و نزدیک 41 میلیون بازیکن نیز از عناوین مختلف حمایت می‌کنند. از آخرین اقدامات Epic Games، می‌توان به کسب حق فروش انحصاری The Outer Worlds و Control (به صورت زمانی) اشاره داشت. این کمپانی وعده داده از این پس خبری از انحصاری شدن عناوین استیم در دقیقه 90 نخواهد بود و کاربران از هنگام معرفی عناوین می‌‌توانند از بابت پلتفرم آن مطمئن باشند.

شروین ژاوه

Nigh is the Time of Madness and Disdain

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا