اخبار بازی

کمپانی 2K برنده دعوای حقوقی با یک تتو آرتیست شد

شرکت Take-Two و زیر مجموعه‌اش 2K Games، به تازگی برنده دعوای حقوقی شده‌اند که در آن یک تتو آرتیست ادعا کرده بود که این کمپانی، تتوهای او روی بدن لبران جیمز (بسکتبالیست معروف) را بدون اجازه در بازی‌های NBA 2K به‌کار برده است.

 ظاهرا Take-Two توانسته تا هیئت منصفه دادگاهی در ایالت اوهایو آمریکا را قانع کند که که استفاده از تتوهای این تتو آرتیست، بخاطر اجازه‌ای بوده که خود لبران جیمز به این کمپانی برای شبیه‌سازی بدنش در بازی داده است.

سرانجام، هیئت منصفه بصورت رسمی رای بر این داد که کپی رایت این تتو‌ها نقض نشده و مالک آن‌ها یعنی آقای جیمی هایدن (Jimmy Hayden)، ضرری از این بابت ندیده است.

دیل سندالی (Dale Cendali)، وکیل شرکت Take-Two، در مصاحبه‌ای گفت: «این تصمیم برای صنعت سرگرمی مهم است، چرا که در غیر این صورت هر کسی که تتو دارد ممکن بود تا نگران آزادی خود برای به اشتراک گذاشتن بدنش باشد.»

هایدن که تتو آرتیست ستاره‌های بسکتبال دیگری مثل شکیل اونیل (Shaquille O’Neal) و کایری اروینگ (Kyrie Irving) هم بوده، برای اولین بار در سال 2017 از کمپانی مادر راکستار  شکایت کرد، با این استدلال که استفاده بدون اجازه از تتوهای او در نسخه‌های متعدد سری بازی‌های NBA 2K، نقض حق کپی رایت این تتو آرتیست به شمار می‌رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا