اخبار بازی

2014، کم رونق ترین سال بازار کنسول ژاپن در 24 سال اخیر

در سال 2014، ژاپن شاهد کم رونق ترین سال بازار کنسول‌ها در 24 سال اخیر بود. بازیکن‌های ژاپنی در سالی که گذشت، کمترین تعداد کنسول و بازی فیزیکی را از زمان عرضه کنسول SNES؛ یعنی سال 1990 خریداری کردند.
آمار فروشی که مجله ژاپنی Famitsu منتشر کرده است، این کاهش تمایل خرید را به خوبی نشان می دهد و این در صورتی است که سال گذشته دو کنسول Xbox One و PlayStation 4 در ژاپن عرضه شدند.
سال گذشته، درآمد حاصل از فروش کنسول های خانگی و دستی، 369 میلیارد ین (2 میلیارد پوند) بوده است، در حالی که در سال 2007، این رقم چیزی نزدیک به 688 میلیارد ین (3.8 میلیارد پوند) بوده است.
10 بازی پرفروش سال 2014 همگی متعلق به کنسول‌های نینتندو هستند که هشت‌تای آن برای کنسول دستی 3DS هستند، این به طور کلی نشان دهنده علاقه ژاپن به کنسول‌های دستی است.
Yo-kai Watch 2، عنوان نقش‌آفرینی استودیو Level 5 با فروش بیش از 3 میلیونی پرفروش ترین بازی سال گذشته بود، Pokémon Omega Ruby and Alpha Sapphire هم توانست 2.4 میلیون نسخه فروش کند.
Monster Hunter 4 ،Super Smash Bros. 3DS و Dragon Quest Monsters توانستند در کنار عناوین Mario Kart 8 و Super Smash Bros. WiiU فروش خوبی را تجربه کنند.
همانطور که انتظار می‌رفت کنسول دستی 3DS پرفروش ترین کنسول سال 2014 در ژاپن بود و با فروش 3.1 میلیونی، فروش کلی این کنسول در ژاپن به 17.8 دستگاه میلیون رسید.
PlayStation Vita دومین کنسول پرفروش سال گذشته بود و با فروش 1.1 میلیون دستگاه، مجموع فروش آن به 3.4 میلیون رسید.
اعداد و ارقام برای کنسول‌های خانگی چندان درخشان نیستند، PlayStation 4  در ژاپن 925 هزار دستگاه فروش کرده است، این کنسول در سراسر جهان 18.5 میلیون دستگاه فروش داشته است. کنسول های WiiU و Xbox One هم به ترتیب 604 هزار و 45.9 هزار دستگاه فروش کرده‌اند.
در نمودار پایین می‌توانید آمار فروش بازیهای ویدئویی در 27 سال اخیر در کشور ژاپن را مشاهده کنید:

 src=/files/jpsales.png /></p><p>فروش دیجیتالی بازی‌های کنسولی در ژاپن همچون گذشته کم بود، این درحالی است که بازی‌های رایانه‌های شخصی هیچ وقت در این کشور پرطرفدار نبوده‌اند.<br/> بازار بازی در ژاپن، هم اکنون توسط تولید کنندگان بزرگی هم چون Gree و Dena تسخیر شده است، که پول هنگفتی از طریق بازیهای موبایلی به جیب می زنند.</p><p><a class=om-news-src href=http://www.eurogamer.net/articles/2015-01-07-japans-console-and-handheld-physical-game-sales-at-lowest-point-for-24-years>منبع</a></p></div><div id=post-extra-info><div class=theiaStickySidebar><div class=اسماعیل رئوف1393-10-17

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا