اخبار بازی

یک بازی ایرانی جهت بررسی اثرات بازیهای ویدئویی انتخاب شد

چهارمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی از امروز 2 دی ماه به مدت سه روز در مرکز همایشهای رازی برگزار خواهد شد. گروه «نوروگیم» در این کنگره به بررسی علمی و تخصصی تاثیر بازیهای ویدئویی بر عملکرد مغز مخاطبان میپردازد که از بین بازیهای انتخاب شده بازی موبایلی و ایرانی Clash of Brains نیز به چشم میخورد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازیهای رایانهای، کنگره علوم اعصاب مجمعی است برای گردآوردن متخصصان مغز و اعصاب جراحان و پژوهشگران این حوزه و حوزه علوم شناختی که در سال های گذشته با استقبال بیش از 700 نفر متخصصان این عرصه ها و شخصیت های فرهنگی و مدیران ارشد دولتی و خصوصی روبرو شده است.

بررسی اثرات مثبت و منفی بازیهای ویدئویی (حین و بعد از انجام آن) بر روی هر فرد، متفاوت از دیگری است چرا که تاثیرگذاری بازیهای ویدئویی به شاخصهای متفاوتی از جمله سن، جنس، مدت زمان بازی، نوع بازی و غیره بستگی دارد.

نورونهای مرتبط با خشونت، نورونهای ویژهای هستند، جایگاه این نورونها در مغز جایگاه ویژهای است. پس اگر توسط هر پدیدهای (از جمله بازی) بتوان براین نورونها تسلط پیدا کرد، آنگاه میتوان فعالیتهای آن نورونها را تقویت یا تضعیف کرد، به بیانی صریحتر میتوان خشونت را در یک فرد افزایش یا کاهش داد.

شرکت عصب فناوری پارس که برآمده از گروه نوروگیم است، با توجه به نگاه متفاوت خود برای تحلیل و بررسی پدیده بازی از علوم مختلف بهره میگیرد. اهداف اصلی این گروه بررسی اثرات مثبت و منفی بازیهای ویدئویی و استخراج شاخصهای مرتبط با آن در جهت ارتقاء سبک زندگی و هویت ایرانی و اسلامی است. استخراج شاخصهای مورد نیاز و ارایه آن به بازیسازان که حاصل آن تولید بازیهای هدفمند خواهد بود.

شرکت عصب فناوری پارس با همکاری گروه نوروگیم بر آن است تا رویدادی دیگر را در چهارمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی همانند سال گذشته این کنگره برگزار کند.

در این دوره از رویداد بازی «مورتال کمبت» به عنوان یک بازی خشن انتخاب شده است. همچنین این گروه به دنبال یک بازی بودند که روی علوم شناختی (cognitive science) کار کرده باشد که در نهایت بازی جدید آروند استودیو به نام Clash of Brains با توجه به مشخصاتی که داشت جهت بررسی انتخاب شد.

در بازی Clash of Brains بازیباز در چالشی هیجانانگیز به رقابت با دیگر بازیبازان میپردازد و ذهن خود را در زمینه حافظه، دقت، سرعت، محاسبات ریاضی، منطق و غیره مورد سنجش قرار میدهد. این بازی به نحوی علاوه بر سرگرمی، به سلامت ذهن نیز کمک شایانی میکند که بایستی در انتظار نتیجه بررسی گروه نوروگیم از این بازی باشیم.

آریا پیروز

گیم و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا