اخبار بازی

یوبی‌سافت تمایل دارد تا روایت‌های متعددی در بازی‌هایش وجود داشته باشد

یوبی‌سافت تمایل دارد تا داستان‌های متعدد و مختلفی را در بازی‌هایش روایت کند. در بازی Tom Clancy’s The Division یک ویروس شهر منهتن [Manhattan] را ویران می‌کند و در Watch Dogs 2 نیز یک هکر تلاش می‌کند تا یک سیستم عامل مخرب را نابود کند.

همه‌ی این داستان‌های مختلف بدین دلیل است که یوبی‌سافت تصمیم دارد تا روایت داستان‌های خود را از حالت خطی به حالت بازیکن محور تغییر دهد. Serge Hascoët، مدیر بخش خلاقیت یوبی‌سافت، در گفتگویی که با نشریه‌ی فرانسوی Le Monde داشته در این مورد بیان کرده:" ویژگی‌هایی نظیر صحنه‌های سینمایی باعث محدود سازی آزادی بازیکنان می‌شود. در جریان این صحنه‌ها، من نمی‌توانم کاری را که می‌خواهم انجام دهم، یعنی تکامل و پیشرفت دنیا. نمی‌خواهم که ما یک داستان بنویسیم، من می‌خواهم هزاران داستان وجود داشته باشد که هر شخصیت یکی از آن‌ها را بداند و در صورتی که دیگران مایل به دانستن آن باشند من بتوانم آن را برایشان بازگو کنم."

" چیزی که برای من جالب است، این است که دنیاهایی خلق کنیم که هم برای من و هم برای دیگران جالب باشد. اگر من یک بازی دارم که در سن فرانسیسکو جریان دارد (Watch Dogs 2)، می‌خواهم که مادرم نیز این توانایی را داشته باشد تا با آن سرگرم شود، یک قایق، هلیکوپتر و ماشین را براند و… ملاقات افراد مختلف نیز ویژگی خوبی‌ست."

Hascoët می‌خواهد تا این فرصت به بازیکنان داده شود که آن‌ها هر نقشی را که دوست دارند عهده دارد شوند:" می‌خواهیم روش‌های متعددی را در اختیار آن‌ها بگذاریم: کارآگاه خصوصی، قاتل، هکر، شکارچی و… شما می‌توانید این حرفه‌ها را تجربه کنید و ضمن دست و پنجه نرم کردن با مشکلاتشان، در هر زمینه‌ای قوی‌تر شوید."

آیا ویگی‌های مد نظر Hascoët را لابه‌لای بازی Watch Dogs 2 یافته‌اید یا برای تحقق این موارد باید برای بازی‌های آینده‌ی شرکت یوبی‌سافت صبر کنیم؟

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا