اخبار بازی

یوبیسافت به سرعت مشکل UPLAY را حل کرد

سیستم DRM که شرکت یوبیسافت مدتهاست برای بازی ها خود عرضه کرده است، تابحال اعتراضات بسیاری را در بر داشته است، بطوری که این سیستم بازیباز رو برای انجام بازی که تهیه کرده مستلزم استفاده از اینترنت می کند و در صورت قطع اینترنت بازیباز قادر نخواهد بود که به انجام بازی مورد نظر بپردازد. این سیستم برای تشخیص اینکه آیا بازی تهیه شده نسخه قانونی است یا کرک شده، مورد استفاده قرار می گیرد که با این حال تاکنون بازخورد مثبتی را ارائه نکرده است. اما به نظر می رسد مشکلات این سیستم به همین جا ختم نشود.
تاویس اورماندی (Tavis Ormandy) مهندس امنیت اطلاعات گوگل به تازگی به هنگام انجام بازی Assassin’s Creed: Revelations بر روی PC متوجه نکته جدیدی شده است که به نظر می رسد دردسری تازه برای سیستم DRM باشد. او متوجه شده که برنامهUPLAY با نصب یک پلاگین در جستجو گر اینترنت، امکان دسترسی به بخش وسیعی از اطلاعات سیستم را مهیا می سازد. این پلاگین بصورت یک rootkit عمل می کند و دسترسی به اطلاعات سیستم شما را بدون اجازه برای هکر ها و اشخاص دیگر مهیا می کند. بلافاصله پس از عنوان شدن این خبر در رسانه ها در کمتر از 24 ساعت شرکت یوبیسافت با ارائه پچ جدیدی در صدد رفع این مشکل برامد. یوبیسافت در متن جدیدی که پیرامون خبر امروز در جریان بود اعلام کرد: "ما به واسطه خبری که امروز منتشر شد پچ اجباری را برای دارندگان نسخه های pc بازی هایمان که از uplay پشتیبانی می کنند، به منظور رفع نواقص پلاگین مرورگر عرضه کردیم. ما از همه کاربرانی که از Uplay استفاده می کنند می خواهیم که پلاگین Uplay خود را بدون باز کردن صفحه مرورگر بروز رسانی کنند."
همچنین با مراجعه به سایت Uplay.com شما می توانید نسخه آپدیت شده Uplay را دانلود کنید. اینکه آیا این مشکل در زمینه امنیت اطلاعات شخصی، که بواسطه اجرای اپلیکیشن UPLAY پدیدار شده به همینجا ختم می شود یا نه، مساله ای هست که شاید در روز های آینده بشود به آن پاسخ داد.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا