اخبار بازی

گیگابایت و نفس بخشیدن به AMD این بار با سوکت AM4

معماری ZEN آخرین و پیشرفته ترین معماری توسعه داده شده از سوی AMD است، که بر پایه سوکت AM4 عرضه خواهد شد. AMD در این معماری برای اولین بار از ماژول های حافظه DDR4، شکاف PCI Express 3 و پورت USB3.1 پشتیبانی خواهد کرد.

ADM AM4

 

چندی پیش با انتشار تصاویری از دو مادربرد جدید کمپانی گیگابایت بر پایه سوکت AM4 رو به رو شدیم، که اطلاعات جزیی را در اختیار ما قرار داد. در یکی از تصاویر که مدل مادربرد نیز مشخص است. می توان دریافت این مادربرد بر پایه چیپست B350 می باشد (یکی از 3 چیپست‌ای است که AMD برای معماری ZEN در نظر گرفته است). که به منظور پشتیبانی بر APUهای سری Summit Ridge (این APU مبتنی بر معماری ZEN می باشند)، عرضه شده است که در نهایت می تواند از پردازنده های جدیدتر سری ZEN نیز پشتیبانی کند. در نگاه اول به تصاویر منتشر شده از مادربرد گیگابایت (Gigabyte GA-B350M-D2) در می یابیم که با مادربردی در ردۀ Entry مواجه هستیم که در بخش مدار تغذیه از 4+3 فاز ، جهت تغذیه پردازنده مرکزی بهره می برد.

 src=/files/amd3.jpg style=

 

در بخش پانل پشتی نیز شاهد حضور 3 درگاه USB 3.1 به‌همراه 1 درگاه USB 3.1 TYPE A هستیم همچنین این مادربرد دارای 2 درگاه USB 2.0 و یک درگاه PS/2 می باشد این مادربرد در بخش خروجی ویدئویی نیز دارای 1 پورت D-sub به‌همراه 1 عدد پورت DVI می باشد.

 

شکاف های توسعه این مادربرد شامل 1 عدد شکافPCI-Express X16 3.0  و2 شکاف  PCI-Express X1می باشد. برای درگاه های ذخیره سازی با 4 عدد کانکتور SATA 3و در بخش صوتی، این مادربرد با استفاده از چیپست ALC 887 ساخت کمپانیRealtek  وظیفۀ پردازشی صدا را انجام خواهد داد که با ترکیب خازن‌های الکترولیتی ولایه ایزوله صوتی  نوید کیفیت صدایی خوبی را به کاربران خواهد داد.

 src=/files/Img4.jpg></p><p dir=RTL style= 

در تصاویر انتشار یافته از مدل دوم ، متاسفانه نمی توان مدل دقیق مادربرد را مشاهده نمود ولی گمان می رود در مدل دوم نیز از چیپست B350 استفاده شده باشد ولی با نگاه کوتاهی می توان دریافت این مدل به مراتب امکانات بیشتری نسبت به مدل قبلی دارد که می توان به داشتن 2 اسلات PCI-Express X16 ، خروجی HDMI و پورت M.2 که جهت استفاده از SSDهای پرسرعت M.2 می باشد. لازم به ذکر است به زودی و با عرضه جهانی سری جدید محصولات AMD به همراه سه سال گارانتی آواژنگ در دسترس کاربران عزیز قرار خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا