اخبار بازی

گیم‌پلی No Man’s Sky به مانند دنیای آن متنوع است

تنوع دنیای No Man's Sky و سیاره‌های آن به امضای شخصی این بازی تبدیل شده است. الگوریتم‌های بازی با آن کاری کرده‌اند که فعلا از روی دیدن و شنیدن، نه تجربه کردن، با عنوانی بی مرز طرف باشیم. اما در کنار این مورد قرار است گیم‌پلی بازی هم پا به‌ پای این دنیای بزرگ پیش آید و به مانند آن متنوع و غیر تکراری باشد.

 

Sean Murray در مصاحبه اخیر خود به تنوع گیم‌پلی بازی و حق انتخاب بازیکن‌ها اشاره کرده و گفته است: «ما قصد نداریم به شما ماموریت خاصی را در بازی ارایه دهیم. هیچ کس در جریان بازی نمی‌آید تا به شما بگوید که ‘من پنچ جوجه را گم کرده‌ام. آن‌ها در اطراف این سیاره و در جایی پراکنده شده‌اند.’  نقش‌های زیادی وجود دارد که شما می‌توانید آن‌ها را بازی کنید. شما می‌توانید یک کاشف، تاجر و یا یک دزد دریایی باشید. حتی می‌توانید از کشی‌های دیگران در مقابل دزدان دریایی محافظت کنید. در این بازی شما داستان مخصوص به خود را خواهید ساخت.»

Murray به قابلیت‌های آنلاین بازی هم اشاره‌ای داشته و ذکر کرده که آنلاین بودن ویژگی‌های متفاوتی را در اختیار بازیکن‌ها قرار خواهد داد اما No Man’s Sky یک MMO نخواهد بود و به اتصال اینترنت نیاز ندارد. تا پیش از این هم اشاره شده بود که گزینه آفلاین هم در اختیار بازیکن‌ها قرار خواهد گرفت.

در ادامه: «در بازی شما نشانه‌هایی از دیگر بازیکن‌ها و چیزهایی که آن‌ها کشف کرده‌اند را خواهید دید، بنابراین به شما احساس تنهایی دست نخواهد داد. اگر من و شما با یکدیگر در حال بازی کردن باشیم و من به شما بگویم به دیدار من در سیاره‌ام بیایید، این احتمال وجود دارد که من به اندازه چند روز و یا چند هفته از شما دور باشم. حتی اگر ما روی یک سیاره مشابه باشیم و بخواهیم همدیگر را ملاقات کنیم به مانند این است که هر یک از ما در نقطه‌ای تصادفی روی زمین باشیم و بخواهیم همدیگر را پیدا کنیم.»

وی توضیحاتی را هم پیرامون مکانیسم سفرهای بازی ارایه کرده است: «در بازی یک کشتی در اختیار شما قرار می‌گیرد که اگر بخواهید از منظومه شمسی که در آن قرار گرفته‌اید دور شوید، باید امکانات آن را ارتقا بخشید. به طور مثال برای انجام سفرهای بین ستاره‌ای شما نیاز به Hyperdrive دارید که برای خرید آن باید پول به دست آورید…»

 

صحبت‌ها و اطلاعات اخیر Hello Games ادامه‌ای بر توضیحات آن‌ها در رابطه با وسعت دنیای بازی و کشف آن در 5 میلیارد سال است…

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا