اخبار بازی

گزارش: 36% از عناوین ثبت شده در Steam تاکنون اصلا بازی نشده اند

کاربران شبکه Steam با پشیمانی از خرید بازی هایی که هرگز تجربه نکرده اند آشنا هستند و طبق گزارشات بدست آمده، 36% عناوین ثبت شده در Steam تاکنون اصلا بازی نشده اند.
Ars Technica به صورت تصادفی اطلاعات 172 پروفایل Steam را که اطلاعاتشان برای عموم قابل نمایش بوده را بررسی کرده است تا حدود دو ماه، روزانه 90,000 پروفایل بررسی می شده. این سایت اطلاعات جالب دیگری نیز در اختیار گذاشته است. آمار بیشترین مالکیت به بازی Dota 2 با 25 میلیون کاربر تعلق دارد که یک عنوان در سبک MOBA است. چنین آماری برای یک بازی که تا ماه پیش به صورت invite-only بوده بسیار خوب است. رتبه دوم نیز به Team Fortress 2 با 20 میلیون کاربر اعطا شده که عناوین پس از آن هم به صورت چشم گیری در زمینه تعداد کاربران افت داشته است. از طرفی دیگر اکثر خریداران باندل های رایگان Half-life هرگز بازی را تجربه نکرده اند. 10.7 میلیون از میان 12.77 میلیون کاربری که مالکیت Half-Life 2: Lost Coast را بر عهده دارند هرگز این بازی را تجربه نکرده اند. در رابطه با Half-life 2: Deathmatch نیز تنها 2.8 میلیون کاربر از 11.02 میلیون آن را بازی کرده اند.
زمانی که به تعداد بازیکنان نگاه می کنید، Dota 2 و Team Fortress 2 همچنان حکمرانی می کنند. در رابطه به ساعت بازی های پرداخت شده برای هر عنوان نیز دو بازی Counter-strike: Source و Counter-strike قرار دارند. البته آمار Dota 2 به قدری بالاست که Ars Technica نتوانست آن را کنار دیگر عناوین بگنجاند. در تعداد ساعت های بازی برای هر بازیکن هم Football Manager 2014 با متوسط 100 ساعت میدرخشد و پس از آن Skyrim و Call of Duty: Modern Warfare 2 حضور دارد.
در آخر نیز می توانید چارت های مختلف را به صورت تصویری مشاهده کنید:
(مقایسه افرادی که بازی را تهیه کرده اند اما آن را تجربه نکرده اند)

(36% از عناوین ثبت شده در Steam تاکنون اصلا بازی نشده اند)
 


برای مشاهده شرح کامل و جز به جز آمار Ars Technica نیز می توانید از طریق این لینک اقدام کنید.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا