اخبار بازی

گزارش بازی سنتر از دموی Resident Evil 5

بدون شک تمام بازی کننده ها چه ایرانی و چه خارجی با نام RE آشنا هستند. چندی پیش خبر ساخت شماره دیگری از این بازی با نام Resident Evil 5 تمام طرفداران این بازی را به وجد آورد و همه بی صبرانه منتظر این بازی بزرگ بودند. بعد از نمایش تریلر هایی از این بازی و دیده شدن گرافیک فوق العاده آن کم کم متوجه شدیم که با یک بازی بسیار بزرگ دیگر از این سری طرف هستیم. مهمترین نکته ای که در اولین دید از بازی به چشم میخورد محیط روشن و زمان روز آن می باشد و زمانی که خورشید در آسمان چشمانتان را نوازش خواهد داد. بسیاری بر این باور بودند که به همین دلیل مقدار ترس بازی به شدت افت خواهد کرد اما انگار بر عکس این سخنان را شاهد خواهیم بود. همین دیروز دموی این بازی زیبا بر روی سایت ها قرار گرفت که دوستان ما در همین سایت نیز آن را برای دانلود در اختیار کاربران قرار دادند. می خواهیم نگاهی بر این دمو از بازی داشته باشیم.

به شخصه قبل از دانلود دمو اولین چیزی که مرا متحیر ساخت حجم بسیار کم این دمو بود. یعنی 400 مگابایت که نوید از برنامه نویسی بسیار زیبایی میدهد. بعد از اجرای بازی ابتدا و زدن دکمه استارت با صدایی آشنایی به گوشتان می خورد که نام بازی را با لحنی وهم انگیز برایتان بازگو میکند. سپس با منوی زیبا که به صورت ویروس طراحی شده مواجه میشویم. تا به اینجای کار همه چیز زیبا به نظر میرسد.با انتخاب مود بازی متوجه 3 حالت برای بازی هستیم.

Single Player
Co-op Online
Co-op offline

که این قسمت پایانی واقعا جای تحسین دارد. و به سوال بسیاری از دوستان و خودم پاسخ می دهد. بله شما میتوانید این بازی را به صورت آفلاین و با استفاده از پد دوم با دوست یا برادر خود بازی کنید. بدین صورت که صفحه به دو قسمت چپ و راست تقسیم می شود. و بازیکن دیگر کنترل شخص دوم یعنی Sheva Alomar را بعهده میگیرد.

اکنون به بخش Single player می پردازیم تا از هوش مصنوعی خود Sheva کمی تحسین کنیم . دمو از 2 مرحله با نام های Public Assembly و Shanty town البته کوتاه تشکیل شده که خیلی ها این دو مراحل را در تریلیر های گیم پلی پخش شده از بازی دیده بودند. در اولین مرحله که در داخل دهکده اتفاق می افتد ابتدا شاهد زده شدن سر همان مرد هستید و سخنرانی سر دسته زامبی ها ( اگر بشود گفت زامبی) که سپس متوجه شما شده و همه با هم به سمتتان هجوم می اورند. اگر فکر کرده اید میتوانید در یک اتاق بسته مقاومت کنید کاملا در اشتباه هستید. بعد از گذشت مدتی دشمنان از سقف و پنجرها به هر طریقی خود را داخل اتاق میکنند و اینجاست که کمبود مهمات گریبان گیرتان می شود و هوش مصنوعی شوا خود را نشان میدهد. هوش مصنوعی شوا در حد بسیار بالایی قرار دارد و همانند اشلی فقط بلد نیست داد و فریاد سر کند و به اینجا آنجا گیر کند. به خوبی با دشمنان مقابله کرده و مهمترین بخش این است که در صورت کمبود مهمات به شما از مهمات خودش تقدیم میکند و نیز در مواقع خطر به یاریتان می آید. بعد ناچار باید خود را به بیرون اتاق برسانید زیرا جلاد هم به دنبالتان می اید.
اکنون کار سخت تر می شود زیرا دشمنان از پشت دیوار، بالای خانه ها و از هر جا فکرش را بکنید مثل مور وملخ به سرتان می ریزند. اگر به بالای پست بام فرار کنید باز هم به دنبالتان خواهند آمد.

نکته قابل توجه بازی که به ترس آن می افزاید حذف بخش صندوقچه یا همان کیف است. اینبار وقتی بخواهید به ایتم های خود نگاه کنید بازی متوقف نخواهد شد و دشمنان همچنان به سمتتان می آیند. اما در این بخش شما می تونید تمام کار ها از جمله ترکیب را انجام دهید و نیز میتوانید وسایلتان را با شوا تعویض کنید. و نیز میتوانی از D-pad برای دسترسی سریع به ایتم ها استفاده کنید.به گرافیک که می رسیم بدون شک یکی از بهترین گرافیک های نسل جدید را شاهد هستیم و نور خورشید و سایه ها به زیبایی کار شده اند. چهره شخصیت ها اعم از دشمنان و کاراکتر های اصلی به زیبایی طراحی شده و حتی نور حاصله از یک تیر کمان آتش را به خوبی احساس میکنید. افکت های انفجار نیز جای تحسین دارند. در بازی به مراتب ترس را احساس خواهید کرد مخصوصا زمانی که صدای اره از پشت سرتان به صورت متوالی شنیده شود.
هوش مصنوعی دشمنان بهتر از شماره 4 شده است اما حرکاتشان همچنان مانند شماره 4 است. در ضمن در حین درگیری ها گاها شاهد گیر افتادن خودتان یا شوا به دشتان دشمنان هستید که با یک مینی گیم می شود از دستشان خلاص شد. بعضی از قسمت های مراحل نیز برای عبور همان گونه که در تریلر ها نمایش داده شده بود به صورت همکاری دو پارتنر صورت می گیرد. این را هم خاطر نشان شوم که در قسمتی از دمو در یک صندوق چه که بر سر راه بود تعدادی شمش طلا به علاوه 3 عدد الماس رنگی که نشان از وجود موارد ترکیبی همانند شماره 4 خواهد بود.
حالا فقط باید منتظر نسخه کامل از بازی باشیم تا داستان را هم که بی شک مهمترین بخش این بازی است به آن اضافه شود تا شاهد یک بازی ناب دیگر از سری Resident Evil باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا