اخبار بازی

کمپانی EMBRACER، در حال فروش Gearbox به TAKE-TWO است

 

کمپانی Embracer در حال فروش گروه Gearbox Entertainment به کمپانی Take-Two Interactive به قیمت 460 میلیون دلار است. Embracer گروه Gearbox را 1.3 میلیارد دلار در سال 2021 خریده بود.

Take-Two مالکیت Gearbox، Gearbox Montreal و Gearbox Studio Quebec را دریافت خواهد کرد. همچنین این شرکت حق امتیاز بازیهای Borderlands و Tiny Tina’s Wonderlands را به همراه Risk of Rain، Brothers in Arms، Duke Nukem و Homeworld دریافت خواهد کرد. از این خبر مشخص شد که Gearbox در حال حاضر بازی‌های جدید Borderlands و Homeworld را در دست توسعه دارد.

Embracer انتشارات Gearbox San Francisco را حفظ خواهد کرد که قبل از بسته شدن رسمی قرارداد، تغییر نام خواهد داد. علاوه بر تک استودیوی Gearbox، کمپانی Embracer استودیوهای Cryptic Studios را به همراه Neverwinter Online و Star Trek Online، Lost Boys Interactive و Captured Dimensions نگه می دارد. Embracer می افزاید که فروش گیربکس باعث کاهش 300 تا 330 میلیون دلاری بدهی خالص شرکت می شود.

Lars Wingefors، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Embracer، گفت: اعلام خبر امروز نتیجه فرآیند نهایی واگذاری ساختار یافته است و گام مهمی در تبدیل Embracer با بدهی خالص کمتر و بهبود جریان نقدی در آینده است. با این معامله، ریسک تجاری را کاهش می دهیم و سودآوری را بهبود می بخشیم، زیرا در حال تبدیل شدن به یک شرکت کوچکتر و متمرکزتر هستیم. پس از ارزیابی چندین گزینه برای Gearbox، خوشحالم که به راه حلی رسیده‌ایم که به نفع همه ذینفعان است. در طول سال‌های گذشته اعضای تیم Gearbox فوق‌العاده‌ بوده‌اند و من می‌خواهم از همه آنها به خاطر آن تشکر کنم. من به عنوان یکی از بزرگترین توسعه دهندگان بازی در جهان، مطمئن هستم که Gearbox به نوآوری و پیشرفت در خانه جدید خود یعنی در Take-Two ادامه خواهد داد.

Strauss Zelnick، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل Take-Two گفت: خرید گیربکس برای ما یک لحظه هیجان انگیز است و با داشتن استعدادهای خلاق پیشرو در صنعت و مجموعه دارایی‌های معنوی، از جمله حق امتیاز Borderlands، ما را تقویت می کند. این خرید، پروژه‌های موجود ما با گیربکس را افزایش می‌دهد.

Gearbox توسط Randy Pitchford، بنیانگذار و مدیرعامل استودیو، هدایت می‌شود. همچنین به عنوان یک استودیوی فرعی در 2K به کار خود ادامه خواهد داد. Pitchford گفت: پیوستن به Take-Two Interactive و 2K به Gearbox کمک می‌کند تا به سطح بعدی صعود کنیم. Take-Two و 2K بارها تعهد خود را به ما برای ایجاد خلاقیت، شادی و سود نشان داده‌اند. زمانی که به عنوان شریک در کنار هم کار می‌کردیم، به نتایج قابل توجهی دست یافتیم. من به‌طور باورنکردنی در مورد کارهایی که می‌توانیم انجام دهیم، هیجان‌زده هستم که کاملاً با هم هماهنگ شده‌ایم.

انتظار می رود بسته شدن معامله در سه ماهه اول سال مالی 2024/2025 انجام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا