اخبار بازی

کپکام: علاقه هواداران به محتویات تک نفره در SFV را دست کم گرفتیم

جدیدترین نسخه از سری بازی‌های «Street Fighter»، یعنی «استریت فایتر ۵» فبریه گذشته برای کنسول PS4 و رایانه‌های شخصی عرضه گردید و با وجود تعریف منتقدان از گیم‌پلی این عنوان، با انتقادات شدیدی نسبت به عدم وجود محتوای تک نفره کافی به هنگام عرضه روبرو شد. حال تهیه کننده این بازی آقای «یوشینوری اونو» در مصاحبه با مجله «گیم اینفرمر»، در مورد این مسئله و دلایل به وجود آمدن آن، صحبت کرده است. در ادامه با بازی‌سنتر همراه باشید.

 

آقای «اونو» در مورد محتویات بخش تک نفره «استریت فایتر ۵» به «گیم اینفرمر» چنین گفت:

 

«فکر کنم با اطمینان می‌توان گفت که ما محبوبیت بعضی محتویات بخش تک نفره در میان هواداران را دست کم گرفتیم. با این وجود، ما نسبت به دو بخش جدید تک نفره «سوروایوال» و «کرکتر استوری» هیجان زده هستیم و می‌خواهیم در آینده آن‌ها رو بهتر کرده و گسترش دهیم.»

 

آقای «اونو» توضیح دادند که حدود ۸ سال از عرضه «استریت فایتر ۴» می‌گذرد و ایشان انتظار دارند که «به همین اندازه، و حتی شاید بیشتر» بر روی «استریت فایتر ۵» نیز کار کرده و از آن حمایت کنند.

 

ایشان اضافه کردند:

 

«همان‌گونه که در گذشته بیان کردیم، «استریت فایتر ۵» یک پلتفرم در حال تحول است که با گذر زمان بهتر شده و (محتویات جدید) به آن افزوده خواهد شد. برای ما این عنوان به مانند یک مسابقه طولانی ماراتون است و نه یک دوی سرعت و در این سفر طولانی ما از تمامی حامیان خود تشکر می‌کنیم.»

 

«اونو» قبول دارد که «کپکام پرو تور» که لیگی رقابتی برای عناوین «استریت فایتر» است، یکی از دلایل عرضه زود هنگام «استریت فایتر ۵» در فبریه بود. هرچند، به گفته وی این تنها دلیل عرضه بازی در آن زمان نبوده است.

 

«سری مسابقات «کپکام پرو تور» تنها دلیلی نبود که بازی در آن زمان (فبریه) منتشر شد. ما متوجه هستیم که اگر محتویات بیشتری به هنگام عرضه آماده داشتیم، بازی احتمالا توسط هوادارن کژوال ما که برخلاف هواداران رقابتی، بیشتر از محتویات تک نفره لذت می‌برند، بهتر پذیرفته می‌شد. یک تعادل ظریفی میان هواداران کژوال و هاردکور ما وجود دارد. ما می‌دانیم که بازی باید نیاز‌های متفاوتی را برآورده کند و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا به آن تعادل بی‌نقص دست یافته و به هدف خود که «استریت فایتر برای تمامی اقشار» است، وفادار بمانیم.» 

 

با وجود اینکه مصاحبه بیشتر پیرامون محتوای تک نفره «استریت فایتر ۵» بود، آقای «اونو» به هواداران اطمینان داد که «کپکام» در پی بهتر کردن سرور‌های بازی و قرار دادن راه حلی برای «Rage Quitter»ها (افرادی که به هنگام باخت در مسابقه آنلاین اینترنت خود را قطع کرده و بدون هیچ مجازاتی از بازی بیرون می‌آیند) است. به گفته آقای «اونو» پس از اعمال شدن تمامی راه حل‌های که تیم سازنده برای بخش آنلاین «استریت فایتر ۵» در نظر دارد، تجربه این بخش برای بازیکنان بسیار لذت بخش‌تر خواهد شد.

 

«استریت فایتر ۵» هم اکنون برای دارندگان PS4 و رایانه‌های شخصی قابل دسترسی است.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا