اخبار بازی

کنسول دستی با سیستم عامل ویندوز 10 !!

ویندوز 10 صرف نظر از ایرادات و اشکالات ریز و درشتی که تا به امروز داشته  اما به نظر میرسد که در حال افزایش محبوبیت خود میان کاربران است.

اخیرا  مطلع شدیم شرکتی با نام Portable Solutions یک پروژه ساخت کنسول دستی با کمک Kick Starter را راه اندازی کرده که قرار است با سیستم عامل ویندوز 10 و با هدف اجرای بازیهای استاندارد PC  ساخته میشود.(عناوین ارکید و متوسط استور ویندوز احتمالا)

این کنسول که با نام PSG شناخته میشود دارای 2 صفحهی نمایش ، پردازندهی اینتل اتم Cherry Trail x7-Z8750 با فرکانس 2.56Ghz خواهد بود.همچنین 2 انالوگ و یک DPad به همراه دو Trigger بخش کنترلر این دستگاه را تشکیل میدهند.

این دستگاه علاوه بر وبندوز قابلیت بوت دوگانه و اجرای اندروید  6 را نیز خواهد داشت.

پی اس جی دارای 2 مدل خواهد بود Lite و Hardcore مدل ساده تر دارای  نمایشگر 5.5 اینچی با رزولیشن 720P و 4 گیگ رم و 64GB ظرفیت داخلی خواهد بود.

اما برای نسخه قویتر نمایشگر 5.7 اینچی با رزولیشن 2K و 8 گیگ رم و 128GB حافظهی داخلی در نظر گرفته شده است.

همچنین قابلیت استفاده از سیم کارت و تماسهای تلفنی نیز در این نسخهگنجاندهشده است البته برقراری تماس فقط با نصب سیستم عامل اندروید در دسترس خواهد بود.

شرکت Portable Solutions ادعا کرده است که این دستگاه توانایی اجرای بیشتر بازیها با رزولیشن HD و تنظیمات گرافیکی حداقل با فریمی بین 25 تا 30 را خواهد داشت.

قیمت احتمالی این دستگاه نیز برای ورژن Lite حدود 230 دلار و برای نسخه Hardcore حدود 280 دلار خواهد بود این دستگاه در ماه مارس 2017 به بازار عرضه خواهد شد.

باید صبر کرد و دید ایا ریسک این کمپانی برای ساخت چنین کنسول دستی و رقابت با بزرگانی چون Sony و نینتندو موفقیتی را با خود به همراه خواهد داشت یا خیر؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا