اخبار بازی

کروم بوک ارزان قیمت HP به شما اجازه می دهد تا از برنامه های Android استفاده کنید

اگر به دنبال جایگزینی برای لپ‌تاپ‌های ویندوزی می‌گردید، کروم‌بوک‌ها جزو بهترین گزینه‌ها هستند و حتی برخی از آن‌ها برنامه‌های آندروید را نیز اجرا می‌کنند.

و اگر به دنبال دستگاهی با قیمت زیر 200 دلار هستید، HP به تازگی کرومبوک خود به نام  11G5را با قیمت پایه 189 دلار معرفی کرده است. این کرومبوک داری عمر باطری 12.5 ساعته است.

این لپتاپ در دو حالت صفحه لمسی و معمولی قابل خرید است. از آنجایی که صفحات لمسی برای گوشیهای هوشمند و برنامههای تبلت استفاده میشوند، بکارگیری از این نوع صفحه نمایش امری مهم تلقی میشود و در آینده لپتاپها و کرومبوکهای بیشتری به این قابلیت مجهز خواهند شد.

 با این حال در مدلهایی که صفحه لمسی ندارند به دلیل دسترسی به Google Play همچنان میشود از برنامههای کاربردی آندروید مثل Skype استفاده کرد.

وزن این لپتاپ 1.13 کیلوگرم است و از سیپییو Intel Celeron N3060 بهره میبرد. این وسیله ابتدا در ماه جولای از طریق نمایندگیهای فروش و سپس در ماه اکتبر از طریق خرده فروشیها قابل خرید خواهد بود.

این لپ تاپ از  4GBرم و 32GB حافظه eMMC پشتیبانی میکند، با توجه به برگه مشخصاتی که در سایت HP قرار گرفته است، کارت شبکه بیسیم 802.11ac، دوربین وبکم، دو عدد پورتUSB 3.1 Gen 1، درگاه HDMI و کارت حافظه خوان از دیگر امکانات این لپتاپ است. همچنین رزولوشن صفحه نمایش آن 768*1366 خواهد بود.

برای اینکه کاربران بتوانند راحت برنامههای آندروید را دانلود و استفاده کنند، Google Play Store برای اکثریت کرومبوکها در دسترس قرار گرفته است. گوگل هدفی مشابه مایکروسافت دارد و میخواهد که برنامهها بین کامپیوتر و دستگاههای هوشمند به شکل یکسان اجرا شوند.

 HP اعلام کرده است که با بکارگیری آندروید امکان استفاده از برنامههای آموزشی برای کلاس های درس راحتتر شده است. کرومبوکها در زمینه آموزشی تاکنون بسیار موفق بوده اند و در گسترش این امر با Apple سهیم شده اند.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا