اخبار بازی

چرا پیام‌رسان iMessage به این زودی برای اندروید منتشر نمی‌شود

یکی از شایعات بزرگ WWDC 2016 که قبلا نیز به آن اشاره کرده بودیم، انتشار پیام‌رسان iMessage توسط اپل برای اندروید بود. اما این اتفاق نیفتاد و در عوض این برنامه توییک‌های جزئی و بروزرسانی هایی را در iOS و macOS دریافت کرد.

حال یکی از مدیران اجرایی اپل دلایل انحصاری ماندن iMessage برای دستگاه های اپل را آشکار کرده است که به ما می‌گوید فعلا نباید منتظر این برنامه برای سایر سیستم عامل‌ها باشیم.

مدیران اجرایی این شرکت که نامش مشخص نشده است در صحبتی با وبسایت The Verge گفته است: انحصاری نگه داشتن iMessage برای سخت افزارهای اپل به پیشرفت آیفون، آیپد و مک کرده و پورت آن برای اندروید یکی از دلایل خرید آیفون 7 را کم می‌کند.

این منبع همچنین گفته است: با وجود یک میلیارد دستگاه فعال که از این پیامرسان استفاده می کنند، داده های زیادی برای بهبود هوش مصنوعی و پشتیبانی از سیستم پیامرسانی اپل وجود دارد. اپل در حال حاضر نیازی به افزایش کاربران این سرویس ندارد.

همه این‌ها برای اپل منطقی به نظر می‌آید، اما کاربرانی که از آیفون استفاده می کنند و می‌خواهند با دوستان خود در اندروید (یا بالعکس) چت کنند را به سمت استفاده از جایگزین های دیگر مانند واتس اپ، پیام‌رسان فیسبوک یا حتی هنگ اوت سوق می‌دهد. تمام این برنامه ها در چند پلتفرم در دسترس هستند و حتی نسخه تحت وب نیز دارند.

با این حال به نظر نمی‌رسد اپل آسیبی از این کار دیده باشد و شیوه کار خود را به این زودی تغییر نخواهد داد. اگر می خواهید برخی از نرم افزارهای اپل را روی اندروید اجرا کنید فعلا می توانید با اپل موزیک سرگرم باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا