اخبار بازی

پنگوئن‌های بخارپز: انتقال شبکه‌ی Steam به Linux

 

شرکت Valve تیمی اختصاصی برای فراهم کردن شبکه‌ی Steam بر روی Ubunto 12.04، یکی از نسخه‌های سیستم عامل لنکس (Linux) تدارک دیده است که این گروه کارش را با تبدیل Left 4 Dead 2 آغاز می‌کند. این تیم از سال 2011 میلادی -پس از توفیقاتی که از سرورهای بر پایه‌ی Ubuntu کسب کرد- درگیر کار بر روی این توزیع لنکس می‌باشد. ظاهرا Valve نام این پروژه‌ را "Steam'd Penguins" نامیده است.

علت اینکه Valve نسخه‌ی Ubuntu را انتخاب کرده این است که "هنوز تحت آزمایش است" و این توزیع لنکس بسیار محبوب می باشد؛ اما در آینده از توزیعات دیگری هم پشتیبانی خواهد شد. در حال حاضر تیم Valve Linux به تهیه‌ی نرم‌افزار سرویس‌دهنده‌ی Steam برای لنکس می‌پردازند که بدین منظور به بهینه‌سازی Left 4 Dead 2 با فریم‌ریت بالا و گرافیک قابل توجه و همچنین تبدیل عناوین دیگری از Valve مشغول هستند. در "آینده‌ای نزدیک" نسخه‌ای آزمایشی (بتا) از Steam روی Ubuntu قرار خواهد گرفت.

در حالت عادی کاربران مجبورند از یک شبیه‌ساز سایر سیستم عامل‌ها یا نرم‌افزارها از قبیل Wine استفاده کنند تا قادر به بازی کردن بر روی سیستم Steam باشند که این فرآیند موجب ایجاد مشکلاتی ناخواسته می‌گردد. به عنوان نمونه می‌توان به قطع دسترسی چندی از کاربران سرورهای Blizzard در بازی Diablo III و مشکلات پیرامون آن اشاره کرد.

آخرین اخبار و اعلامیه‌ها را در این‌باره می‌توانید از وبلاگ تیم لنکس Valve پی‌گیری کنید.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا