اخبار بازی

پسری 5 ساله حفره امنیتی Xbox Live را پیدا کرد

به گزارش شبکه خبر ABC، پسر بچه ای 5 ساله موفق به پیدا کردن حفره امنیتی شبکه Xbox Live شرکت مایکروسافت شد. این حفره امنیتی به کاربران اجازه می دهد بدون دانستن پسورد اکانت لایو و تنها با استفاده از فضای خالی(Space) به جای پسورد اکانت لایو، Sign in کنند. 

Kristoffer Von Hassel پسری 5 ساله اهل شهر سن دیگو آمریکا است. او با استفاده از روش بالا موفق به sign in کردن در اکانت پدرش شده است و شروع به انجام بازی های Xbox One کرده است. در همین حال پدر او که یک محقق امنیت کامپیوتر است، علاقه مند شده تا ببیند Kristoffer چگونه این کار را انجام داده است.

این حفره که Kristoffer آن را کشف کرده است به این صورت عمل می کند، در ابتدا کاربران پسورد یک پروفایل را باید اشتباه وارد کنند و بعد از آن وارد صفحه جدیدی خواهند شد. این صفحه جدید هم تنها با وارد کردن فضای خالی (Space) رد خواهد شد و با این روش Kristoffer موفق به Sign in کردن در اکانت پدرش شده است.

بعد از کشف این حفره امنیتی، پدر Kristoffer این مشکل را به مایکروسافت گزارش داد، مایکروسافت هم این مشکل را بر طرف کرد و Kristoffer به عنوان یک محقق امنیت مایکروسافت معرفی شد. همچنین به Kristoffer یک سال اشتراک گلد شبکه لایو ، 50$ gift و 4 بازی رایگان از طرف شرکت مایکروسافت داده شد.

مایکروسافت در گزارشی اعلام کرد: "ما همیشه به حرف و نظرات مشتری ها گوش می دهیم و از آن ها برای مشکلاتی که به ما گزارش می کنند، تشکر می کنیم. ما به طور جدی امنیت شبکه XBL را فراهم می کنیم و این مشکل هم بالافصله بعد از این که به ما گزارش داده شد، بر طرف شد."

منبع

بهرام بی غرض

Journalist and Video game critic at @bazicenter and @bazinama | XBL gamertag: Bahram

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا