اخبار بازی

پروژه‌ی Cafe: طراحی، معماری، قیمت و تاریخ

به تازگی جزئیاتی از کنسول جدید نینتندو -که با نام Project Cafe شناخته می‌شود- توسط یکی از کاربران IGN نشر یافته که از نحوه‌ی طراحی و معماری، مقدار قیمت و تاریخ عرضه‌ی این کنسول HD خبر می‌دهد.

بنابه رایزنی‌های صورت گرفته، گفته می‌شود که کنسول بعدی Nintendo به هنگام عرضه، در محدوده‌ی 350 الی 400 دلار قیمت گذاری خواهد شد و ساخت شرکت فاکس‌کان تایوان خواهد بود و بازه‌ی زمانی مشخص شده برای عرضه‌ی کنسول، اواسط ماه اکتبر تا اوایل نوامبر سال جاری میلادی در نظر گرفته شده است. امکان این هم وجود دارد که نینتندو تا سال 2012 صبر کند که بتواند جایگاه استواری برای فروش محصول خود تدارک بیند.

 ساختار معماری کنسول بر پایه‌ی کارت گرافیکی AMD R700 است که به مراتب نسبت به NVIDIA 7800GTX 0 -کارت گرافیک پلی‌استیشن3- عملکرد بهتری دارد؛ همچنین از چیپ‌ست سفارشی سه هسته‌ای IBM PowerPC برای واحد پردازش بهره می‌برد که در واقع همان چیپ‌ست به کار برده شده در اکس‌باکس360 است ولی تفاوت آن در سرعت بیشتر Clocking این محصول است. پروژه‌ی Cafe، توانایی نمایش خروجی 1080p را دارد و پتانسیل پشتیبانی از تصاویر سه بعدی Stereoscopic را داراست.

ظاهر کنسول شبیه یک SNES‌ از نوع پیشرفته می‌باشد. اندازه‌ی کنسول هم قابل مقایسه با اولین سری‌های اکس‌باکس360 خواهد بود.

همانطور که قبلاً گفته می‌شد، دسته‌ی بازی این کنسول صفحه‌ای 6 اینچی بر روی خود خواهد داشت که از قرار معلوم قابلیّت داشتن خروجی تصویر (Stream) از سیستم را دارد. از این رو یکی از نام‌های احتمالی این کنسول "Stream" پیش بینی می‌شود.

اما نکته ی قابل ذکر این است که عجالتاً این اطلاعات را تنها به عنوان شایعاتی بزرگ در نظر بگیرید،‌ اما منبع خبر ادعا دارد که منابعش قابل اعتماد هستند.

wiihd_620x250

(شکل احتمالی دسته‌ی کنسول بعدی نینتندو)

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا