اخبار بازی

پردازنده Wii U افتضاح و کند است

مشخصات فنی کنسول شرکت محبوب نینتندو، یعنی Wii U به خوبی چیزی که در ابتدا تصور می‌شد، نیست و به همین دلیل شرکت 4A Games سازنده بازی ،Metro: Last Night برنامه‌ای برای عرضه این بازی روی این کنسول ندارد.

نینتندو Wii U به تازگی در آمریکا عرضه شده ولی از خبر هایی که به گوش می‌رسد حاکی از آن است که این کنسول در مواردی با چالشهایی رو به رو شده و ضعف دارد؛ عده ای از خریداران عنوان می‌کنند که کیفیت بازیهای Third Party این کنسول با استاندارد های گرافیکی و بصری Xbox 360 و PS3 آن ها فاصله دارد.

از طرفی نیز قضیه اجرا شدن یا نشدن برخی بازی ها بر روی این که کنسول که به راحتی روی X360 و PS3 اجرا می‌شوند موجب نگرانی نینتندو شده است. در واقع بسیاری از بازی‌هایی که قرار است در آینده برای X360 ،PS3 و PC منتشر شوند ممکن است به دلیل تفاوت در قدرت پردازنده این کنسول هرگز روی Wii U نیایند. یکی از این بازی ها، عنوان موفق شرکت 4AGames یعنی Metro: Last Light می‌باشد. رییس بخش فنی این کمپانی، آقای Oles Shishkovtsov در مورد اینکه چرا نسخه جدید Metro بر روی Wii U عرضه نخواهد شد، در مصاحبه با NowGamer این گونه توضیح می‌دهد: "کنسول Wii U دارای یک پردازنده فاجعه و کند است."

همکار Shishkovtsov، آقای Huw Beynon نیز در این مورد اشاره داشت که نسخه‌ی Metro Last night برای Wii U وجود نخواهد داشت چرا که نمی‌توان نسخه‌ی با کیفیت سایر پلتفرم ها را روی Wii U آورد. وی در این مورد می‌گوید: "در نگاه اول فکر می‌کردیم که احتمالا توانایی ساخت نسخه Wii U را نیز داشته باشیم ولی متوجه شدیم که این کار شدنی نیست و در حال حاضر امکان ساخت این نسخه برای این کنسول وجود ندارد، شاید در آینده فکری در مورد ساخت نسخه Wii U نیز بکنیم ولی در این مورد نمی‌توانم قولی بدهم."

بر خلاف این که کنسول نینتندو می‌توانست از دو صفحه خود نیز در بازی Metro: Last Light استفاده کند، ولی این اتفاق نیافتاد و وقتی از Benyon در مورد احتمال انتشار نسخه Wii U پرسیده شد، وی در پاسخ گفت: "در آغاز نگاهی به Wii U نیز داشتیم ولی حال بازی تا جایی پیش رفته و اندازه تیم به قدری است که فقط می‌توانیم این بازی را برای بقیه پلتفرم ها منتشر سازیم."

خبر بدی برای Wii U بود؟ آیا این خبر روی تصمیم شما نسبت به خرید این کنسول اثر گذاشت؟ نظرات خود را بیان کنید.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا