اخبار بازی

پدر بازی‌های ویدیویی امروز 90 ساله شد.


کم شاهد از دست رفتن دانشمندان و مردان بزرگی که در عرصه بازی و دنیای فن اوری نقش بسزایی داشتند و حال دیگر در کنار ما نیستند نبودیم. ولی امروز خوشبختانه روز تولد مرد بزرگی است که تمام دنیای گیم و صنعت ان به گردنش دِین دارد. اقای Ralph Baer، مردی که ملقب به "پدر بازی‌های ویدوئی" است امروز 90 ساله شد.

وی اولین بار در سال 1967 بازی را ساخت که به صورت نقطه ای بود که یک نقطه نقطه دیگری را تعقیب می‌نمود که بعدها ایده جدیدتری به فکرش رسید ایده‌ای که امروزه کنسول نامیده می‎‌شود.

وی از کشف خود پیرامون ساخت بازی‌های ویدئویی بر روی تلویزیون چنین می‌گوید:

یک روز در لابراتوار وقتی داشتم به تلوزیون روبروم نگاه می‌کردم با خود گفتم من چه کارهایی می‌توانم با این دستگاه انجام دهم؟ و با امدن این فکر که شاید بتوان با ان بازی کرد را در فکر خود پرورش داد و در سال 1966 تمام وقت در دفتر کار خود مشغول نوشتن پروژه‌ای 4 صفحه‌ای برای اولین کنسول خانگی کرد و در سال 1972کنسول Magnavox Odyssey را می‌سازد.

البته بازی کردن در این کنسول به زیبایی امروز نبود و تمام تصاویر به صورت انالوگ و سیاه وسفید پخش میشدند این دستگاه بعدها به Odyssey تغییر نام یافت و درسال 1972 اولین کنسول خانگی بود که روانه بازار شد با قیمت 100 دلاری خود توانست 325 هزار عدد نیز فروش کند.
و این کنسول و اقای Ralph Baer راهی را باز کردند که امروزه ما داریم از ان استفاده می‌کنیم.

                                                                                                                             
عکس وی با رئیس جمهور امریکا اقای جورج بوش.

مفتخر به دریافت مدال ملی در عرصه فناوری.

 border=0 src=https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/ca/Ralphbaer.jpg/300px-Ralphbaer.jpg /><br/>  </p><p><a class=om-news-src href=http://boingboing.net/2012/03/08/profile-of-ralph-baer-90-year.html>منبع</a></p></div><div id=post-extra-info><div class=theiaStickySidebar><div class=فرهاد1390-12-19

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا