اخبار بازی

ویژگی Microtransactions از دیدگاه Konami، نکته‌ای مثبت برای PES2015 خواهد بود

در هفته‌های گذشته، Konami از PES2015 به صورت کامل رونمایی کرد و ویژگی‌هایی که قرار است این شماره به همراه خود داشته باشد را واضح و مشخص بیان کرد. شاید بازگرداندن PES2015 به هسته اصلی خود در گیم‌پلی از ویژگی‌های امیدوارکننده‌ و مهمی بود که بیان شد و مشخصا این بازگشت به سال‌ها پیش و روزهای اوج این سری مربوط خواهد شد.  در بین ویژگی‌های معرفی شده، اضافه کردن Microtransactions به PES2015 (ویژگی که بازیکن‌ها به واسطه آن می‌توانند آیتم‌های خاصی را از طریق پول حقیقی خود، خریداری کنند) اعتراض طرفداران این سری را به همراه داشته است و Konami هم، از بودن چنین ویژگی در PES2015 دفاع کرده و آن را نکته‌ای مثبت برای آن دانسته است.

در PES2015 بازیکن‌ها قادر خواهند بود از دو روش مشخص و کلی، «فرآیند خرید آیتم‌ها» را وارد بازی خود کنند. اولین روش، همان روش کلاسیک و معمول گذشته است که از طریق کسب امتیاز (Game Point) و پیشروی در بخش‌های مختلف در دسترس خواهد بود. اما دومین روش مربوط به سیستم و ویژگی تبادل‌های مالی حقیقی است که در PES2015 برای اولین بار دیده خواهد شد. بحث‌ها در مورد این ویژگی و حضور سرد و کسل‌کننده آن در بازی‌های مختلف بسیار است اما در مورد PES2015، سازنده‌ها از وجود آن در بازی خودشان دفاع کرده‌اند و آن را «مناسب افرادی دانسته‌اند که قرار است وقت زیادی را پای بازی صرف نکنند.» James Cox به عنوان رییس استودیو سازنده، در توضیح و دفاع از این ویژگی گفته است:

"اگر شما وقت زیادی را در اختیار نداشته باشید، به وسیله Microtransactions، قادر خواهید بود که بازیکن‎های زیادی را از گزینه‌های مورد علاقه خود خریداری کنید و هم‌چنین قادر خواهید بود امتیاز (Game Point) بیشتری را در بخش‌های مختلف بازی به دست آورید. ما در حال تلاش برای پیوند دادن چیزی‌های مختلف به یکدیگر هستیم که به واسطه آن شما بتوانید به طور معمول، برای تیم خود برنامه‌ریزی کنید و آن را بسازید. ما به دنبال آن هستیم که به کمک این ویژگی حق انتخاب را در اختیار بازیکن‌ها قرار دهیم، حق انتخابی که بازیکن‌ها «می خواهند» آن را داشته باشند. عده‌ای از مردم وقت بیشتری دارند وعده‌ای دیگر پول بیشتر و عده‌ای هم مقداری اندک از هر دو را! در هر صورت حق انتخاب برای شما وجود خواهد داشت. "

Cox در ادامه توضیحات خود به این مورد اشاره کرده است که بازیکنان در PES2015 متوجه خواهند شد که در ازای پولی که خرج خواهند کرد، دقیقا چه چیزی را به دست خواهند آورد و به طور دقیق بیان کرد:
"اصل کلی بر این مبنا است که شما قادر خواهید بود بازیکنی را بخرید که دوست دارید آن را داشته باشید. با وجود اینکه، مکانیسم دقیق و نهایی این سیستم هنوز در حال تنظیم است ولی این حرف تا حدود زیادی درست خواهد بود و اگر شما بخواهید «رونالدو» را بخرید، هر دو راه پیش پای شماست و شما می توانید آن‌ها را انتخاب کنید و البته اینکه، شما از چیزی که با صرف کردن پول خود آن را به دست ‌می‌آورید، راضی و خوشحال خواهید بود. "

GameSpot هم اشاره‌‌ای به جا و به موقع داشته و گفته‌ است که Microtransactions، ویژگی جدیدی نبوده و بازی‌های بسیاری مانند COD، BF، Forza و GTA تا پیش از PES، این سیستم را همراه خود داشته اند. هم چنین GS اشاره‌ای جالب هم، از به کارگیری این سیستم در Gran Turismo 6 داشته و گفته است که سونی هم به مانند Konami  تفکری مشابه در مورد Microtransactions داشته و آن را برای کسانی در نظر گرفته است که  وقت «آزاد» و کافی ندارند و در عین حال تمایل دارند از دوستان خود، کسانی که وقت آزاد بیشتری در اختیار دارند، عقب نباشند.

در پایان باید گفت که، به احتمال زیاد Konami ویژگی Microtransactions را با تغییراتی که مد نظر دارد به PES2015 خواهد آورد و این تغییرات درجهتی خواهد بود که بتواند آن را در فضای رقابت قرار دهد. اما معمولا این سیستم‌ها به شکلی در بازی‌ها قرار می‌گیرند که حق انتخاب بازیکن‌ها آنچنان معنای خاصی پیدا نمی‌کند. چرا که معمولا آیتم‌های مورد علاقه و خاص آنقدر دور از دسترس قرار داده می‌شوند که اگر بخواهیم صرفا با بازی‌کردن آن‌ها را به دست آوریم، بیشتر از چیزی که گفته ‌میشود، باید وقت و زمان و انرژی پای آن بزاریم، به همین دلیل آن تعادلی که باید بین حق انتخاب‌ها وجود داشته باشد، برقرار نمی‌شود.

PES2015، پاییر امسال برای PS4 و Xbox One و احتمالا PS3 و  Xbox 360 عرضه خواهد شد.
 

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا