اخبار بازی

ویندوز 8 مانعی برای بازیسازان مستقل

آقای مارکوس پیرسون (Markus Persson) رییس شرکت Mojang و خالق بازی Minecraft، همچون گیب نیول از شرکت Valve و راب پاردو از شرکت Blizzard، نگرش مثبتی به سیستم عامل جدید شرکت مایکروسافت یعنی Windows 8 ندارد. او در مصاحبه ای به تازگی پیش بینی آینده مثبتی را برای بازیسازان مستقل کرده است، اما تحقق این مهم را فقط در گرو فضای باز و آزادی که پلتفرم ها در اختیار بازیسازان قرار می دهد، می بیند. از طرفی او معتقد است که برنامه های مایکروسافت برای سیستم عامل جدید Windows 8، مانعی در پیشبرد این آینده است.
او در صحبت هایش بیان کرده است :"اگر مایکروسافت تصمیم به محدود کردن ویندوز 8 بگیرد، کار برای بازیسازان مستقل و همچنین رقابت در این عرصه دشوار می شود. اگر ما بتوانیم فضا برای فعالیت بر روی پلتفرم ها را باز نگه داریم، در طول ده سال آینده شاهد بازی های بسیار جالبی خواهیم بود که می توانند هم رده بازی های AAA ظاهر شوند."
بحث در مورد سیستم عامل جدید مایکروسافت زمانی شروع شد که گیب نیول رییس شرکت VALVE در صحبت هایی نگرانی خود را از این سیستم عامل اینگونه بیان کرد :"یک فاجعه برای تمام کسانی که در فضای PC فعالیت می کنند." سپس نوبت به آقای راب پاردو معاون اجرایی شرکت Blizzard رسید که ضمن تایید صحبت های گیب نیول، این مساله را عنوان کرد :"ویندوز 8 دیگر برای Blizzard جذاب نیست."
در حالی که هنوز از ماهیت برنامه های مایکروسافت برای ویندوز 8 چیزی مشخص نشده است، با این حال نظر قالب در این مورد حکایت از فضایی بسته تر برای فعالیت در ویندوز 8 نسبت به نسخه های پیشین دارد.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا