اخبار بازی

ورزش‌های الکترونیک به عنوان رشته‌ای مدال آور در مسابقات آسیایی ۲۰۲۲ حضور خواهند داشت

پس از المپیک، این مسابقات آسیایی هستند که امروزه با حضور 55 کشور و 10.000 ورزشکار به عنوان بزرگترین مسابقات ورزشی شناخته می‌شوند. اکنون اعلام شده است که ورزش‌های الکترونیک (Esports) به صورت رسمی به عنوان رشته‌‌ای مدال آور در مسابقات آسیایی سال 2022 در چین حضور خواهند داشت. شورای المپیک آسیا (OCA) در روز دوشنبه همکاری رسمی خود با AliSports، شاخه ورزشی خرده فروشی آنلاین AliBaba، برای معرفی Esports به عنوان ورزشی نمایشی در بازی‌های آسیایی سال جاری در اندونزی  در راستای معرفی  کامل ورزش‌های الکترونیک به عنوان رشته‌ای مجزا در مسابقات سال 2022 در هانگژو چین را اعلام کرد.

به گفته OCA این تصمیم به دلیل “رشد سریع و افزایش روز افزون محبوبیت این نوع از ورزش‌ها در میان جوانان” گرفته شده است. احمد فهد الصباح، رییس OCA، در این رابطه گفت:

OCA همواره متعد به گسترش و ارتقای ورزش‌های آسیایی بوده است. از این رو ما به تفکر رو به جلو AliSports، که با مهارت و تجربه خود در امر ورزش‌های الکترونیک ما را یاری خواهند کرد، اهمیت می‌دهیم.

لازم به ذکر است که طبق گفته OCA بازی‌هایی که در مسابقات شرکت داده می‌شوند عناوین سبک‌های MOBA و RTA و عناوین سری Fifa (با شروع از هفدهمین عنوان از این سری) خواهند بود.

امروزه ورزش‌های الکترونیک با رشدی بسیار سریع رو به رو هستند و  برای مثال تعداد مخاطبان این ورزش ها در سال 2016 به 320 میلیون نفر و در آمد حاصله از آن ها به رقم قابل توجه 493 میلیون دلار رسیده است. از این رو و با توجه به گسترش روز افزون این ورزش ها می توان انتظار حضور آن ها در مسابقات المپیک و شناخته شدن به عنوان رشته‌ای کامل و مجزا در آینده‌ای نه چندان دور را داشت.

منبع

محمد کیانی

We’ll make diamonds from their ashes, take them into battle with us... A shining light to our brothers in arms, even in death. We are Diamond Dogs.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا