اخبار بازی

«واقعیت مجازی» در کنار Samsung Galaxy Note 4

در جریان IFA 2014 یا به طور کامل‌تر International Franchise Association سامسونگ هم به خانواده «واقعیت مجازی» پیوست و «Gear Virtual Reality» را برای Galaxy Note 4 معرفی کرد. Gear VR به نحوی طراحی شده تا با Note 4 حداکثر سازگاری را داشته باشد و هم‌چنین بتواند تجربه‌ ایده‌آلی را از «واقعیت مجازی» در اختیار تلفن‌های هوشمند قرار دهد.

 

هیچ‌گونه صفحه نمایش مستقلی برای  Gear VR در نظر گرفته نشده و این ابزار از صفحه نمایش 5.7 اینچ Super AMOLED سامسونگ 4 G Note بهره می‌برد. Gear VR از نظر اندازه هم آنچنان بزرگ به نظر نمی‌رسد و ابعادی معادل 198.116.93 میلی‌متر داشته و اشاره شده که وزن این ابزار هم سنگین نیست.

 

Gear VR در قسمت جلو از یک پوشش متحرک بهره می‌برد که در حقیقت با جابه‌جایی این قسمت Note 4 در داخل Gear VR قرار می‌گیرد و بعد از آن اتصالی از نوع micro – USB این دو را با یکدیگر متصل می‌سازد. این اتصال بی‌سیم سبب ارتباطی بدون واسطه (PC) بین Note 4 و Gear VR شده است که این مورد از نکات مثبت به شمار می‌آید.

در تجربه‌ی Hands On که از Note 4 و Gear VR صورت گرفته اشاره شده که یکی از جنبه‌های منفی Gear VR نبود عمق کافی در تصاویر ارایه شده است. در ادامه هم ذکر شده یکی از دلایل این موضوع ضعف پردازنده و قابلیت‌های گرافیکی Note 4 است.

 

نرم‌افزارهای سازگار با Gear VR هم به طور مستقیم توسط تیم اصلی Virtual Reality ساخته شده است. هم‌چنین این گروه متذکر شده‌اند که فعالیت بر روی نسخه‌های موبایل باعث نمی‌شود که آن‌ها طرح‌های خود را نسبت به PC تغییر دهند و یا بخواهند در انجام تعهدهای خود در این رابطه کوتاهی کنند.
 

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا