اخبار بازی

هکر نام‌آشنا PlayStation 3، در حال فعالیت بر روی یکی از پروژه‌های مهم گوگل است

نمی‌توان اتفاقات مربوط به هک شدن PlayStation 3 را مرور کرد و نامی از George "Geohot" Hotz به میان نیاورد. Geohot بیست و چهار ساله‌ای که فعالیت جدی او در زمینه هک به سال 2007 بر می‌گردد. زمانی که او در سن 17 سالگی، سبب شکسته شدن قفل iPhone شد و در ادامه با توسعه ابزار Limeran Jailbreak، دسترسی به فایل‌های سیستمی iPhone را فراهم کرد.

بعد از این اتفاقات، او در سال 2010 کنسول PS3 را به شکلی جدی هک کرد و همین موضوع سبب شهرت یافتن او شد. سونی به دنبال موضوع هک شدن PS3، از Geohot شکایت کرد و پای او را به دادگاه کشاند و بعد از به نتیجه رسیدن طرفین، Geohot رسما متذکر شد که دیگر هیچ یک از محصولات سونی را هک نخواهد کرد. در ادامه، در می 2011، مشخص شد که سونی از Geohot دعوت کرده است، تا او با مهندسین سونی درباره روش‌هایش به گفتگو بنشیند.

بعدها، Geohot برای مدت کوتاهی (حدود 8 ماه) برای Facebook کار ‌کرد و در حال حاضر، روی یکی از پروژه‌های مهم گوگل، معروف به «Project Zero» مشغول به فعالیت است. فعالیت او برای این پروژه در کنار تیم حرفه‌ای از هکر‌های تمام وقت در حال انجام است و به نظر می‌رسد که این گروه، در حال پیدا کردن حفره‌های امنیتی نرم‌افزار خاصی هستند که بدون شک بی‌ربط به «Project Zero» نخواهد بود.

 

در ارتباط با «Project Zero» یکی از اعضای گوگل – Chris Evans- اشاره‌ای کوتاه داشته و گفته است:
"شما باید قادر به استفاده کردن از فضای وب و اینترنت باشید، بدون ترس از اینکه شخصی خاص یا افرادی تحت حمایت بخواهند به واسطه اشکالات نرم‌افزاری، سیستم شما را آلوده کنند، به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند و یا بخواهند بر کارهای شما نظارت داشته باشند."

 

و در پایان:
"پروژه Zero سهم ما است. هدف ما این است که آسیب‌های ناشی از حملات مخرب را تا جایی امکان دارد، برای مردم کاهش دهیم. ما در حال استخدام بهترین محققان امنیتی هستیم و به دنبال این خواهیم بود که با همکاری یکدیگر، تمام وقت خود را در جهت بهبود امنیت اینترنت صرف کنیم."

 

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا