اخبار بازی

نینتندو: Wii U، مناسب برای گیمرهای هاردکور.

نینتندو معتقد است که Wii U، هاردکور گیمرها را به خوبی ساپورت خواهد کرد. این شرکت قبول کرد که کنسول قبلی آن ها یعنی Wii، صرفا دستگاهی بود که هدفش در سرگرم کردن افراد یک خانواده خلاصه میشد، اما اینبار شرایط فرق میکند.

مدیر شرکت نینتندو، Satoru Iwata امیدوار است که ویژگی های جدید Wii U، به ویژه گرافیک HD، کنسول آن ها را به دستگاهی مناسب برای گیمرهای هاردکور تبدیل کند.

" به فاصله ی کوتاهی پس از عرضه ی Wii، رسانه ها و علاقه مندان به دنیای گیم از Wii به عنوان دستگاهی برای سرگرمی و بازی در کنار خانواده یاد میکردند، در حالی که کنسول های Sony و Microsoft را کنسول هایی میدانستند که برای کسانی که به طور جدی بازی میکنند و عاشق گیم هستند مناسب اند."
" به نظر من قطعا Wii نتوانسته بود طوری عمل کند که به تمام خواسته های گیمر پاسخ داده شود. در حال حاضر مردم جوری فکر میکنند که Nintendo با گذشت زمان به سمت کژوال گیمرها بیشتر پیش رفته است، و این مشکلی است که میخواهم آن را برطرف کنم."

Shigeru Miyamoto طراح نینتندو هم از Wii، به دلیل ساپورت نکردن گرافیک HD خیلی انتقاد کرد. چیزی که بلافاصله پس از ورود به نسل جدید، Xbox 360 و PS3 را برتر جلوه میداد.

" یکی از دلایل اصلی اینکه امروزه دسته های متفاوتی مانند هاردکور و کژوال در دنیای گیم وجود دارند این است که ما تصمیم گرفتیم در Wii گرافیک HD نداشته باشیم. البته که موارد دیگری مانند سختی کنترل و چیزهای دیگر هم هست، اما فکر میکنم که گرافیک HD بزرگترین تفاوت کنسول ها بود و بدین ترتیب مردم تفاوت ها را به خوبی درک میکردند میدانستند که میخواهند به چه سمتی بروند."

Iwata گفت که Wii U میتواند نظر مردم را راجع به اینکه Nintendo و کنسول های این شرکت صرفا مناسب کژوال گیمرها هست عوض کند.

" چیزی که دو قشر متفاوت گیمرها ( هاردکور و کژوال ) را از یکدیگر جدا میکند صرفا موارد ذهنی و روانی هستند، فقط حسی که مردم در مورد ما داشتند. به عنوان مثال سری The Legend Of Zelda از همان ابتدا از پس بالاترین انتظارات برآمد، پس اینطور نیست که در Nintendo ما توانایی ساخت بازی برای هاردکور گیمرها را نداشته باشیم."

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا