اخبار بازی

نینتندو فروش دو کنسول 3Ds و Wii U را اعلام کرد

همانطور که مطلع هستید بتازگی گزارش مالی اخیر شرکت نینتندو [Nintendo] منتشر شده و بر طبق آن شاهد فهرست 10 بازی پر فروش دو کنسول Wii U و 3Ds بودیم؛ هم اکنون نیز فروش جهانی این دو پلتفرم مذکور اعلام شده که همانند بازی‌های پرفروش نکته‌ی شگفتی سازی ندارد. یک پلتفرم به فروش خوب خود ادامه می‌دهد و دیگری در حال دست و پا زدن در این بازار است.

بر طبق این گزارش، کنسول 3Ds بیش از 61.57 میلیون نسخه به صورت جهانی فروخته و از نظر نرم افزاری [بازی‌های فیزیکی] نیز بیش از 293.4 میلیون نسخه فروش را تجربه کرده است. با این که نینتندو تصمیم جدی برای ورود به بازار بازی‌های موبایل دارد ولی وضعیت بخش کنسول‌های دستی‌اش به خوبی پیش می‌رود.

در طرف مقابل و در بخش کنسول‌های خانگی، کنسول Wii U تاکنون تنها 13.36 میلیون واحد فروش داشته است. فروش نرم افزاری [بازی‌های فیزیکی] این کنسول نیز 92.35 میلیون واحد می‌باشد. نینتندو انتظار دارد در سال مالی 2016 تا 2017 میلادی تنها 0.8 میلیون واحد کنسول Wii U فروخته شود و این انتظار گواه این مدعی‌ست که نینتندو تصمیمی به پشتیبانی از این کنسول شکست خورده ندارد.

به نظر می‌رسد وضع برای کنسول دستی 3Ds بسیار بهتر باشد؛ نینتندو انتظار دارد در جریان سال مالی 2016 تا 2017 میلادی خود حدود 6 میلیون واحد از این کنسول به همراه 55 میلیون نسخه از بازی‌هایش را به فروش برساند. ممکن است در نگاه اول این پیش بینی بسیار خوش بینانه تلقی شود، اما کافی‌ست یادآوری کنیم که عرضه‌ی Pokemon Sun and Moon نزدیک است [که پیش خرید آن نیز به لطف محبوبیت Pokemon GO بیش از پیش شده و افزایش یافته] پس تحقق این پیش بینی محتمل است.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا