اخبار بازی

نینتندو سالگرد 15 سالگی Xbox را به مایکروسافت تبریک گفت

شرکت مایکروسافت به تازگی سالگرد 15 سالگی بخش و برند Xbox را که برای اولین بار در سال 2001 میلادی عرضه شد، جشن گرفت که در جریان آن افراد بسیاری به آن‌ها تبریک گفتند که یکی از موارد جالب آن، تبریک یکی از رقبای این شرکت است.

نسخه‌ی اصلی و نخستین کنسول Xbox در روز پنج شنبه 24 آبان ماه 1380 [15 نوامبر 2001 میلادی] وارد بازار شد و پس از آن نیز شاهد عرضه‌ی نسخه‌های Xbox 360 و Xbox One بودیم که قرار است به دنبال آن، نسخه‌ی جدیدی از این سری کنسول، که در حال حاضر با نام Xbox Scorpio شناخته می‌شود، در سال 2017 میلادی وارد بازار گردد.

برای جشن گرفتن این روز مهم، صفحه‌ی توییتر رسمی شرکت نینتندو، توییتی خطاب به صفحه‌ی رسمی Xbox ارسال کرده که بدین شرح است:" سالگردت مبارک Xbox! این 15 سال فوق‌العاده را تبریک می‌گوئیم.".

در ادامه حساب رسمی Xbox در این شبکه‌ی اجتماعی این توییت نینتندو را ریتوییت کرد و شعبه‌های مختلف Xbox ضمن پوشش خبری آن از این اقدام نینتندو قدردانی کردند.

این اقدامات مشابه برای این صنعت و به خصوص تغییر دیدگاه فعلی علاقه‌مندان، حرکتی مثبت قلمداد می‌شود چراکه نشان دهنده‌ی این است که شرکت‌های فعال در این حوزه مخالفت و دشمنی‌ای با یکدیگر ندارند و تنها در بازار رقیب هم محسوب می‌گردند. طبیعتاً شرکت‌های مذکور تلاش می‌کنند تا در بازار رقیب خود را پشت سر بگذارند چراکه کار اصلی آن‌ها همینست، اما این دلیلی مبرهنی برای عدم لذت ما از بازی‌های ویدئویی محسوب نمی‌شود.

فیل اسپنسر از زمان روی کار آمدنش به عنوان رئیس بخش Xbox جبهه‌ی مثبتی در قبال شرکت‌های رقیبش نظیر نینتندو و سونی گرفته و به احترام متقابل پایبند بوده است.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا