اخبار بازی

نگاهی به بازی پروانه

نگاهی به بازی پروانه به بهانه دوم اردیبهشت و روز زمین پاک

خطر رنگی‌شدن ناریا و نابودی گیتی‌ما

 

تصور کنید که بخش بزرگی از زمین قابل سکونت نیست و فقط می‌توانید در سرزمینی دور که با کوه‌های بلند و رودخانه‌ها احاطه شده است زندگی کنید. هر طرف نگاه می‌کنید دیواری است که به شما اجازه کشف دنیای اطرافتان را نمی‌دهد و گستره دیدتان از چند کیلومتر فراتر نمی‌رود. تنها راه ارتباطی‌تان با دنیای بیرون خواندن کتاب‌هاست. نه اینکه کتاب بد باشد و خواندن آن باعث بروز عیب و ایراد شود اما همه‌چیز را نمی‌توان با کمک کتاب یاد گرفت. برخی تجربه‌ها را باید از سرگذراند که در شرایط توصیف شده، عملا امکانش وجود ندارد. زمین به ورطه نابودی کشیده شده است و تنها سرزمین‌هایی که به نوعی سپر حفاظتی داشته یا پیدا کرده‌ از گزند آسیب‌ها به دور مانده‌اند.

 «پروانه» بازی‌ای است که توسط بازی‌سازان ایرانی ساخته شده است و یک روی موضوع قدر زمین را دانستن و تلاش برای نجات آن تمرکز می‌کند، پیش از آنکه دیر شود و فرصت‌ها برای لذت بردن از جای جای آن از دست بروند. پنج اسفند، روز بزرگداشت زمین است، به همین منظور به سراغ بازی پروانه رفته‌ و نگاهی به آن انداخته‌ایم. اگر دوست دارید بازی پروانه را تجربه کنید بهتر است سری به وب‌سایت هیولا بزنید و با جزئیات فنی و سایر ویژگی‌های آن آشنا شوید.

 بازی پروانه

بلندای کوه قاف و بیماری

«خزدک»‌ها آن موجوداتی هستند که «گیتی‌ما» (همان زمین خودمان) را به ورطه نابودی کشانده‌اند و بشر از دستشان آسایش ندارد. مردمان «ناریا» توانسته‌اند با خرد «رائد» و سایر بزرگان سرزمین از مهلکه جان سالم به دربرند و در پناه کوه قاف زندگی را ادامه دهند. اما به نظر می‌رسد خزدک‌ها و پلیدی دست بردار نیستند و کمر به اذیت کردن مردم ناریا بسته‌اند. «فاریا» قهرمان داستان، یک روز وقتی مشغول خواندن کتاب پای درخت محبوبش است با صحنه‌ای عجیب مواجه می‌شود و لکه‌های رنگی در آب رودخانه مشاهده می‌کند. او به سرعت متوجه می‌شود که این لکه‌های رنگی بی‌شباهت به خزدک‌ها نیست. از پدر و دایی‌اش شنیده که چند وقتی است بیماری‌ عجیبی در بین شهرها رواج پیدا کرده بیماری‌ای که ربطی به خزدک‌ها دارد، چرا که هرجا بیماری پیدا می‌شود، بلافاصله خزدک‌ها نیز در آن‌جا ظاهر می‌شوند. با دیده شدن لکه‌های سبز رنگ در قسمت‌های مختلف شهر به نظر می‌رسد همانطور که در سایر شهرها اتفاق‌ افتاده بود سر و کله خزدک‌ها پیدا می‌شود. با حمله خزدک‌ها به شهر، فاریا وظیفه دارد که به کمک رائد مواد مورد نیاز را برای ساخت دارو و علاج این بیماری مهلک پیدا کند و پس از آن در شهر بگردد و بفهمد که چه کسی بیمار شده است تا او را مداوا کنند.

پس از اطلاع پیداکردن از وضعیت آدم‌هایی که به عبادتگاه رسیده‌اند، سرانجام مشخص می‌شود که یکی از اهالی ناریا به نام «پُوبُور» بیمار شده است. به همین دلیل فاریا راهی منزل او می‌شود تا با کمک رائد، دارو را به او بدهند و پوبور و ناریا را از شر خزدک‌ها نجات دهند. پوبور با زاغی که در آغوش گرفته از فاریا و رائد فرار می‌کند اما در نهایت توسط این دو داروی نجات‌بخش را می‌خورد. اما چیزی که ماجراجویی‌هایی فاریا را آغاز می‌کند، فرار کردن زاغ است. زاغی که به گفته رائد یک زاغ معمولی نیست و داستان‌های شومی پشت ظاهر پلیدش پنهان شده است.

 بازی پروانه

ماجراجویی با دیدی متفاوت

پروانه یک بازی با زاویه ایزومتریک است که در واقع سه محور مختصات با زاویه نسبت به هم قرار می‌گیرند که حس دیدن سه بعدی بازی برای کاربر به وجود می‌آید، درواقع این نوع بازی‌های به بازی‌های شبه سه‌بعدی یا ۲.۵ بعدی نیز مشهور هستند.

سازندگان بازی سعی کرده‌اند از دموها و میان پرده‌هایی با کیفیت قابل قبول در طول بازی استفاده کنند که جذابیت بازی را برای بازی‌کنندگان دوچندان کند. موسیقی این بازی یک موسیقی ملایم با ضرب‌آهنگی آرام است که هم‌خوانی بسیار خوبی با صحنه‌های بازی‌ دارد و به همین دلیل به دل بازی‌کننده می‌نشیند و تجربه خوب را در ذهن او رقم می‌زند.

ژانر این بازی ماجراجویی است و صحنه‌های اکشن و مبارزه‌ای فاریا با خزدک‌ها و دیگر موجودات پلید بازی باعث می‌شود تا بازی‌کننده سرعت‌عمل، دقت و سلاح‌‌های خود را به کار گیرد. در کنار این ژانر جذاب و صحنه‌های اکشن، معماهایی وجود دارد که ذهن بازی‌کننده را به خود معطوف می‌کند و باعث می‌شود که در کنار نیاز به سرعت عمل و دقت در درست کردن سلاح‌های متفاوت و ابزارهای موردنیاز در طول بازی به قدرت ذهنی و حل مسئله هم نیاز باشد. در واقع سازندگان بازی سعی کرده‌اند که با استفاده از تکنینک‌هایی ظریف سرعت‌عمل و قدرت حل مسئله بازی‌کننده را به چالش بکشند.

اگر می‌خواهید یک بازی متفاوت را تجربه کنید و در روز پنج اسفند قدر زمین را بیشتر و بهتر بدانید، می‌توانید بازی پروانه را با قیمت ۸،۹۰۰ تومان از وب‌سایت هیولا خریداری کنید و پس از نصب از بازی کردن آن لذت ببرید.

آیا شما بازی پروانه را تجربه کرده‌اید؟ نظر شما در مورد این بازی چیست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا