اخبار بازی

نکسوس 5.5 اینچی اچ تی سی با کد Marlin فاش شد

دقیقا یک هفته پیش بود که مشخصات یکی از دو تلفن هوشمند نکسوسی ساخته اچ تی سی فاش شد. مدلی که یک هفته پیش فاش شد دارای کد Sailfish بود و قرار است جانشینی برای LG Nexus 5X باشد.

امروز نیز دیگر تلفن آینده اچ تی سی توسط همان منبع قبلی فاش شد. این مدل بزرگ‌تر است، صفحه نمایش 5.5 اینچی دارد و با کد Marlin شناخته می‌شود.

صفحه نمایش این مدل QHD خواهد و از دوربین 12 مگاپیکسلی در عقب و 8 مگاپیکسلی در جلو بهره می‌برد. از دیگر مشخصات آن می‌توان به چیپست چهار هسته ای کوالکام، چهار گیگابایت رم، 32 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی، باتری 3,450 میلی آمپرساعتی، حسگر اثر انگشت در پشت دستگاه و پورت USB Type-C و بلوتوث 4.2 است.

واضح است که هر دو مدل از نسخه جدید اندروید، شیرینی بادامی (Nougat) استفاده خواهند کرد. در مورد چیپست دستگاه می‌توان حدس زد که از Snapdragon 820 یا نسخه های جدیدتر آن 821/823 استفاده کند که همه اینها چهارهسته دارند. ظاهرا Marlin تنها دو مدل حافظه 32 یا 128 گیگابایتی خواهد داشت و خبری از نسخه 64 گیگابایتی نخواهد بود و احتمالا این حرف برای Sailfish نیز صادق باشد. احتمالا دیگر مشخصات این دو مدل از جمله دوربین، حافظه رم و شاید حتی چیپست نیز یکسان باشند. حتی طراحی دو نکسوس نیز گفته می‌شود یکسان است.

تفاوت اصلی بین این دو مدل اندازه صفحه نمایش، رزلوشن و ظرفیت باتری است. این امر می‌تواند ادامه حرکت نکسوس در سال گذشته باشد که 5X یک میانرده و 6P یک تلفن بالارده بود. اگر این اتفاق رخ دهد می‌شود گفت گوگل از اپل تقلید کرده است زیرا تنها تفاوت‌های دو آیفون نیز مشابه نکسوس‌های جدید است. البته مسلما قیمت دو نکسوس نیز تفاوت دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا