اخبار بازی

نارضایتی Ron Gilbert از خریده شدن امتیاز Monkey Island توسط Disney

logo.gif

آقای Ron Gilbert، یکی از سازندگان عنوان Monkey Island به همراه آقای Tim Shafer، به تازگی اذعان داشت که آرزو داشته که او امتیاز این IP را در دست می‌داشته است.

 

سری بازی های Monkey Island از محبوب ترین سری ها بوده اند و به دلیل وجود حس طنز عالی، یاد آور خاطرات دوران کودکی بسیاری از مردم بوده اند.

 

اکنون کمپانی Disney که هفته گذشته Lucas Arts را خریداری کرد؛ امتیاز این IP را در دست دارد. این بخشی از این خریداری بوده است و اکنون این IP در دستان خریدار است. اگرچه، آقای Ron Gilbert از این موضوع چندان راضی به نظر نمی‌رسد.

 

او ضمن گفتگو با سایت PC Gamer اذعان داشت" من به سختی می‌توانم باور کنم که کمپانی Disney کاری با آن انجام دهد. به این دلیل که معتقدم آن ها کاری های مهم تری برای انجام دادن در پیش رو دارند که می‌تواند برای آن ها درآمد زا باشد. به عنوان مثال، سری Star Wars یکی از این موارد است."

 

" و آن ها حتی گفته اند – حتی وقتی این مورد را اعلام کردند – که به طور جدی بر روی عناوین مربوط به تلفن های همراه تمرکز کرده اند. آن ها فقط برای PC یا کنسول ها بازی نمی‌سازند. این فقط محدوده تمرکز آن ها نیست. پس من فکر می‌کنم که آن ها قصد انجام هیچ کاری را ندارند و فکر می‌کنم حتی وقتی Lucasfilm را خریداری کردند، چنین چیزی در برنامه آن ها نبوده است."

 

وی به طور مصمم و قاطع گفت که کمپانی Disney به طور جدی قصد استفاده از این IP را ندارد و این امتیاز باید متعلق به سازنده های آن باشد. آن ها به تازگی فیلم جدیدی از سری Star Wars را معرفی کردند که بسیاری از مردم را شوک زده کرد و حتی ممکن است در صورت علاقه Disney، بازی هایی نیز در این رابطه داشته باشیم.

 

وی اذعان داشت: " این موضوع به گونه ای ناامید کننده است. آرزو داشتم که من Monkey Island و Maniac Mansion را در اختیار داشتم. حقیقت این است که Lucasfilm به آن ها مدیون است و من با این موضوع مشکلی ندارم زیرا من این بازی ها را آنجا ساختم. اما اکنون که آن ها در دست دیگری هستند، برای من عجیب است. اگر کسی قرار است حقوق مربوط به Monkey Island را در دست بگیرد، باید من باشم."

 

وی افزود: " تنها مشکل من با Disney این است که آن ها نیازی به پول ندارند. این طور نیست که من به آن ها پول کافی پیشنهاد کنم و این IP را در دست بگیرم. به نظر می‌رسد که آن ها کمپانی باشند که IP را نگه می‌دارند و این موضوع مرا ناراحت می‌کند. اگر هر کس دیگر به جز Disney آن ها را خریده بود، من تلاش می‌کردم که آن ها را باز خرید کنم. اما چون این کمپانی Disney است، شاید بیهوده باشد."

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا