اخبار بازی

ناامن بودن جیلبریک جدید iOS ؟

چند روز پیش بود که تیم چینی Pangu اعلام کرد که توانسته iOS 9.3.3 را قفل شکنی کند و جیلبریک این نسخه‌ را نیز اندکی بعد در اختیار علاقمندان قرار داد.

اما موضوع مهمی که در این جیلبریک مطرح شد درخواست Apple ID به منظور Sign in کردن اپلیکیشن 25PP بر روی دستگاه آیفون یا ایپد بود.

چراکه با وارد کردن اپل ایدی و رمز آن عملا این اجازه را میدهید که افرادی غیر از شما ، احتمالا به اطلاعات مالی و شخصیتان دسترسی پیدا کنند.

اگرچه تیم Pangu اعلام کرد که این اطلاعات در هیچ جا ذخیره نمیشود و اطلاعات کاربران نیز حفظ خواهد شد اما بسیار با دید تردید به این موضوع نگاه میکردند.

امروز مطلع شدیم که ظاهرا این شک و تردید‌ها آنچنا هم بدون پایه و اساس نبوده است چراکه اطلاعات مالی Paypal و کارتهای اعتباری و فیسبوکی برخی افراد مورد دستبرد قرار گرفته است.

بر اساس بررسی‌های به عمل آمده بیشتر افرادی که از PPHelper Tools بر روی کامپیوتر خود و به منظور انجام جیلبریک استفاده کرده‌اند ، مورد سرقت واقع شده‌اند.

بر اساس اطلاعات بدست آمده افرادی که از این اطلاعات استفاده کرده‌اند از کشورهای چین و تایوان و ویتنام بوده‌اند.

از سوی دیگر برخی از سازندگان برنامه و توییک در Cydia نیز اعلام کرده‌اند که آنها به تیم Pangu  اعتماد دارند و این موضوع احتمالا مربوط به نسخه‌ی چینی برنامه بوده و مشخص نیست که آیا این ورژن در هنگام انتشار فقط در دست تیم Pangu بود یا افراد و گروه‌های دیگری نیز در آن دخالت داشته ‌اند و آیا میتوان به افرادی که کنترل سرورهای 25PP این شرکت را دارند اعتماد کرد یا خیر.

این موضع همچنان در حال بررسی است اما اگر شما نیز قصد جیلبریک دستگاه خود را دارید در نظر داشته باشید که این کار یک ریسک بوده و برای انجام عملیات شکستن قفل دستگاه خود حتی الامکان از یک اپل ایدی دیگر (غیر از اپل ایدی اصلی خودتان) استفاده کنید و پس از نصب جیلبریک نیز به هیچ عنوان از توییک‌ها و سورسهای غیر معتبر و ناشناخته فایلی را بر روی دستگاهتان دانلود و نصب نکنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا