اخبار بازی

ممکن است بازی‌های Xbox نیز به قابلیت Backwards Compatibility کنسول Xbox One افزوده شوند

قابلیت Backwards Compatibility کنسول Xbox One به یکی از سرویس‌های محبوب مایکروسافت تبدیل شده است. این ویژگی در نمایشگاه E3 سال 2014 میلادی معرفی شد و از زمان عرضه به محبوبیت فوق‌العاده‌ای بین طرفداران کنسول‌های Xbox دست یافته است. این ویژگی به دارندگان کنسول نسل هشتمی Xbox One این امکان را می‌دهد تا بازی‌های کنسول Xbox 360 را اجرا کنند. اگرچه تعداد بازی‌های Xbox 360 که از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند مناسب و خوب به نظر می‌رسد، اما تاکنون امکان پشتیبانی این سرویس از بازی‌های کنسول قدیمی Xbox میسر نشده است. فیل اسپنسر، رئیس بخش Xbox مایکروسافت، اما اعلام کرده که ممکن است بازی‌های کنسول مذکور نیز از سرویس Backwards Compatibility پشتیبانی کنند.

وی در پاسخ به پرسش یکی از کاربران شبکه‌ی اجتماعی توییتر که از وی پرسیده بود آیا بازی‌های کنسول قدیمی Xbox از سرویس Backwards Compatibility پشتیبانی خواهند کرد یا خیر پاسخ داد:" ما چیزی را رد [تکذیب] نمی‌کنیم اما در حال حاضر بر روی این مورد کار نمی‌کنیم. من مایلم تا زمان مناسب برای [اجرای] آن را پیدا کنم."

بنابراین به نظر می‌رسد مایکروسافت در حال حاضر بر روی این مورد کار نمی‌کند اما این احتمال وجود دارد که قدم بعدی این شرکت تحقق مورد ذکر شده باشد. در واقع، طبق اطلاعاتی که تاکنون پیرامون این قضیه مطرح شده، فیل اسپنسر خود نیز یکی از علاقه مندان اجرای بازی‌های Xbox با استفاده از ویژگی Backwards Compatibility کنسول Xbox One است که این مهم تحقق این امر را محتمل‌تر از قبل می‌نماید. با این حال با توجه به بازی‌هایی که تاکنون برای این ویژگی عرضه شده و نیز عرضه خواهد شد، این سرویس به محبوبیت فوق‌العاده‌ی بین کاربران دست یافته و آمار استفاده از آن روز به روز افزایش می‌یابد.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا