اخبار بازی

مقایسه تصویری کنترلر DualShock 3 و DualShock 4

Gamesbeat که در بخش خبرنگاری بازی های رایانه ای در وبسایت Venturebeat فعال است، تصاویر و گزارش بسیار خوبی را تهیه کرده است که می توان در آنها به راحتی به تفاوت های دو کنترلر DualShock 3 و DualShock 4 پی برد.
کنترلر DualShock 4 که قرار است برای کنسول جدید شرکت سونی یعنی Play Station 4 عرضه شود (با PS3 و PC نیز کار خواهد کرد)، تغییرات خوبی را به خود دیده است.
(خلاصه ای از گزارش تهیه شده را در زیر مشاهده می کنید)

آنالوگ ها:
دو دسته آنالوگ کنترلر، شاید یکی از مهمترین بخش های یک کنسول باشد. انگشتان شما بندرت آنها را ترک می کند و در صورت نبود تقریبا در بازی پیشرفت ناممکن خواهد بود. اولین تغییر مربوط به این بخش است.

 id=ncode_imageresizer_container_1 src=https://images.vg247.com/current//2013/10/analog-stick-angled-ps3-vs-ps43.png style=

عده ای از بازیکن ها ترجیح می دهند که پدهای آنالوگ، برجسته به همراه سطحی صاف باشد تا به اطراف حرکت کند. اما به نظر می رسد چنین ظاهری در عمل زیاد موفق نبوده است. مدیر بخش برنامه ریزی محصولات SCE آقای Toshimasa Aoki در باره آنالوگ های DS3 گفته اند که "می دانستیم کمی لغزنده است" و مسئول برنامه نویسی گیم پلی در استدیو Guerrilla، آقای Tommy de Roos نیز گفته اند که "شکل آن هیچ وقت درست نبوده است". ایشان همچنین راهنمایی را در طراحی DualShock 4 به سونی ارائه کرده بودند. حال قسمت بالایی آنالوگ ها کم و بیش مقعر شده است و با وجود تغییرات برای هواداران هر دو مدل راضی کننده خواهد بود.

 id=ncode_imageresizer_container_2 src=https://images.vg247.com/current//2013/10/analog-stick-heights-ps3-vs-ps41-copy.png style=

برخی گیمرها هستند که این آنالوگ ها را از بیرون فشار می دهند. آقای Aoki می گویند: "ما لبه ها با حالات مختلف نظیر سطح کاملا محدب و یا مقعر را امتحان کردیم. سطح محدب لیز می خورد. ما می دانستیم که حتی اگر جنس مواد را هم تغییر دهیم باز هم این اتفاق خواهد افتاد. زمانی که شما انگشتتان را بر روی مرکز سطح مقعر می گذارید، کاملا مناسب و اندازه خواهد بود که بسیار خوب است. اما با این حال باز هم عده از گیمرها آن را از بیرون می فشارند. با این حساب و وجود یک سطح کاملا مقعر، دست آنها بسیار اذیت خواهد شد زیرا تیز است. در نتیجه ما طراحی شیار دار را در نظر گرفتیم."

با وجود این تغییر در DualShock 4، گیمرها می توانند با استفاده از مرکز آنالوگ ها انگشتان خود را استراحت دهند و آن عده ای هم که از بیرون به کنترلر فشار می آورند اذیت نخواهند شد زیرا سطح آن صاف تر شده است.
ارتفاع:
سونی بهتر از همه ما می داند که گیمرها دستان نازک و ظریفی دارند. چیزی که کنترلر Xbox اصلی نداشت.
در DualShock 4 شرکت سونی ارتفاع را به یک دلیل کم کرده است: تا آن افرادی که دستان کوچکتر دارند راحت تر به دیگر بخش ها دسترسی داشته باشند. جالب تر این است که آنالوگ ها طوری طراحی شده اند که در مسیر شما برای دسترسی به پد لمسی قرار نگیرند.
 

 id=ncode_imageresizer_container_3 src=https://images.vg247.com/current//2013/10/d-pad-ps3-vs-ps41.png style=
 

D-pad:
اکثر بازیکن ها برای پد مثبت شکل بجز یک سری انتخاب گزینه در منو ها و … اهمیتی قائل نیستند مگر اینکه در بازی شما پر از ضربات Hadouken و Shoryukens باشد! در بازی های مبارزه ای مانند Street Fighter که جهت حرکات مهم است، آنالوگ کاربرد چندانی ندارد و D-pad در اینجا است که خودنمایی می کند. با این حال شرکت سونی انرژی نسبتا کمی برای تغییرات این قسمت نه چندان زیبا کنترلر صرف کرده است.
نظر شما درباره DS4 چیست؟ تغییرات D-pad چطور است و با کوتاه تر شدن آنالوگ ها آیا موافق هستید؟

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا