اخبار بازی

مغز متفکر معماهای پروفسور لیتون درگذشت

« Akira Tago » طراح معمای سری بازی‌های معروف « Professor Layton » چندی پیش در ششم مارچ و در سن 90 سالگی بر اثر ذات‌الریه درگذشت.

با ما در « بازی سنتر » همراه باشید.

 

آقای تاگو قبل از این که به عنوان « puzzle master » یا همان استاد معما در سری پروفسور لیتون شناخته شود، یک روانشناس بودند و سری کتاب‌های پرفروش معمایی « Atama no Tai » را نوشتند.  طبق آمار «‌ Japan Times » تا سال 1996 کتاب‌های پازل و معمای وی بیش از 2.65 میلیون نسخه فروش کرده بودد و 22 ادامه‌ای که بر این کتاب نوشته شد آمار فروش آن را به بیش از 12 میلیون نسخه رساند.

هنگامی که استاد معما به کار طراحی پازل‌ها مشغول نبود، در سطوح آکادمیک و دانشگاهی ظاهر می‌شد. او مدرک پروفسوری خود را در سال 1973 از دانشگاه Chiba کسب کرد و حتی به مقام ریاست انجمن خلاقیت و همچنین ریاست « Tokyo Future University » رسید.

سری بازی‌های پروفسور لیتون توسط استودیوی « Level 5 » و به وسیله نینتندو بر روی کنسول‌های DS و 3DS و یا با ناشری خود Level 5 بر روی اندروید و iOS منتشر می‌شد که همواره مورد توجه مشتاقان این سری بود. آخرین نسخه منتشر شده از این بازی «  Professor Layton and The Azran Legacy » بود که متوسط نمره متای 81 را به دست آورد. طبق آمار، از این سری بازی تا آپریل 2015 بیش از 15 میلیون نسخه به فروش رفته است.

 

جای او در بین بازیسازان خالی خواهد بود.

یادش گرامی باد.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا