اخبار بازی

مصاحبه مدیر Eidos درباره پروژه ها اینده , Hitman , Batman , …


Ian Livingstone مدت مدیدی در شرکت Eidos کار کرده است. وی در سال 2005 از این شرکت استعفا داد اما دو سال بعد دوباره به انجا بازگشت. وی به عنوان پدر Lara Croft معروف است.

قرارداد فعلی بین Square Enix و Eidos چه تاثیری بر روند شرکت خواهد داشت ؟

این معامله به چند دلیل برای ما عالی بود. Eidos به عنوان یک زیر مجموعه مستقل کار خواهد کرد و اسم Eidos پا بر جا خواهد بود. این برای ما به عنوان یک کمپانی عالی خواهد بود زیرا اینده ما به خاطر وجود ساپورت از سوی شرکتی Square Enix امن خواهد بود. در حال حاضر ما مستقل هستیم. Square Enix به دنبال این نبود که IP های ما را برای خودش بکند و انها را به ژاپن ببرد. توجه انها به مهارت ما در خلق و توسعه IP معطوف خواهد بود. انها به دنبال استعداد های ما در استودیو های خودمان همچون Crystal Dynamics, Eidos Montreal, IO Interactive, Beautiful Game Studios هستند. SE قصد ندارد تاثیر ویژه ای بر روی ما بگذارد انها قصد دارند ما را بهتر از پیش بکنند. این یک خبر خوشحال کننده برای کمپانی همچون Eidos هست.

شما به تازگی به عنوان Life President در Eidos معرفی شدید. این نقش مستلزم چه چیزی برای شما است ؟

خب , این یک پیام خوب برای کارکنان Eidos هست که من همچنان به عنوان یک رییس بی نفوذ باقی خواهم ماند.
Batman : Arkham Asylum احتمالا بزرگترین بازی امسال شماست. Eidos گفته بود که این بازی فوق العاده خواهد بود و یکی از بهترین بازی های تاریخ Eidos به شمار می اید. همه از خبر تاخیر بازی تعجب کردند. می توانید دلیل این امر را برای ما مشخص کنید ؟

همه از وجود Arkham Asylum ذوق زده شده اند. ما انتظار متوسط نمره 90 را داریم و این خیلی واضحه وقتی که شما بازی همچون Arkham Asylum دارید می خواهید تمام پتانسیل بازی را نشان دهید. به نظر من چنین بازی ارزش چنین تاخیری را دارد. ما کاملا به بازی که ساختیم افتخار می کنیم. من مطئنم شما عکس ها و گیم پلی بازی را مشاهده کرده اید. داشتن IP بزرگی همچون Batman فوق العادست. در ساخت بازی نویسنده کمیک بوک دخیل بوده و Rock Steady سازنده ها بازی کار خودشان را عالی انجام داده اند. ما 100 درصد مطئنیم به رویا خود دست یافته ایم و در لحظه اخر نا امید نخواهیم شد. به همین خاطر زمان بیشتری را دادیم تا بازی به همان اثری که می خواهیم تبدیل شود. ما به درستی بازی را با تاخیر همراه کردیم. به خاطر تلاش بزرگی که ما به خاطر این بازی کرده ایم هیچ کس نا امید نخواهد شد.

شما تاریخ عرضه جدیدی برای Batman : Arkham Asylumدارید ؟

ما هنوز تاریخ عرضه جدیدی را مشخص نکرده ایم. بازی امسال عرضه می شود اما تاریخ عرضه ای را فعلا معلوم نکرده ایم.

مقایسه های زیادی ما بین Uncharted و Tomb Raider و همچنین بین Nathan Drake و Lara Croft وجود دارد. شما این مقایسه ها را چگونه ارزیابی می کنید ؟

من فکر نمی کنم مقایسه این دو بازی کار کاملا درستی باشه. مشخص هست که دو بازی تجربه ها تک نفره اکشن بر اساس کاراکتر هستند اما Uncharted کاملا برگرفته شده از یک جزیره هست و هدف بازی در مبارزات ان هست در حالی که Tomb Raider هدفش بر روی مبارزات نیست بلکه بر روی پازل ها , اکتشافات و جستجو های تمرکز کرده است و در بیش از یک جزیره رخ می دهد. برای من Uncharted بیبشتر شبیه Gears of War تا به Tomb Raider شباهت داشته باشد. Uncharted یک بازی فوق العادست اما Tomb Raider کلا در یک زمینه دیگر است و اگر Tomb Raider بهتر از Uncharted نباشه در همان سطح است.

می توانید جزییات جدیدی از قسمت جدید Hitman به ما دهید ؟

کار بر روی این بازی شروع شده. اما هیچ معرفی و تاریخ عرضه ای مشخص نشده است. ما هنوز بازی را هم معرفی نکرده ایم. بنابراین هر چیزی که درباره Hitman جدید در مقطع فعلی شنیده اید کاملا حدسیات است.

ایا IO Interactive باز بر روی این بازی کار خواهد کرد ؟

بله IO Interactive بر روی این اثر کار می کند. انها در حال کار بر روی Hitman , Kane and Lynch و Mini Ninjas هستند. تمام این بازی ها در IO ساخته می شود.

ایا Kane and Lynch 2 برای عرضه در سال 2009 برنامه ریزی شده است ؟

هدف ما عرضه بازی در سپتامبر است. اما همانطور که می دانید این گونه بازی ها معمولا به خاطر زمان ساخت تاخیر می خوردند. این شغل خیلی سخت است.

چه خبر از فیلم Kane and Lynch ؟

اره , خوشبختانه فیلم Kane and Lynch وجود خواهد داشت. انها ( Lions Gate ) کار ساخت فیلم را شروع نکرده اند اما مدتی دیگر کار ساخت شروع می شود.

ایا خدمه فیلم مشخص شدند ؟ صحبت هایی با بروس ویلس درباره این فیلم شده بود ؟

بله , ما متوجه شدیم که بروس ویلس در فیلم بازی خواهد کرد. متاسافانه من در حال حاضر نمی توانم در این باره صحبت کنم. ما بسیار ذوق زده شده ایم که هالیوود از کارکتر هایی که ما خلق کرده ایم بها می دهد. هالیوود در ابتدا کارکتر های خودش را خلق کرد. بعد از ان به کتاب ها و کمیک ها نگاه کرد و در حال حاضر انها به صنعت گیم نگاه می کنند. دلیل توجه انها بالا رفتن محبوبیت کارکتر ها دنیای بازی هست. خیلی عالی بود که ما فیلم Tomb Raider و Hitman را داشتیم و در حال حاضر فیلم Kane and Lynch و احتمالا یک فیلم Tomb Raider جدید خواهیم داشت. ما در حال حاضر به بررسی مجموعه انیمشن تلویزیونی بر اساس بازی Mini Ninjas هستیم.

Eidos Montreal در حال حاضر بر روی Deus Ex 3 کار می کند. اونها تایید کردند در حال کار بر روی پروژه مخفی شان هستند

بله درست است.

ایا اون بازی Thief IV باشه ؟

ممکنه شما اینگونه فکر کنید. من نمی تونم در این مورد جواب بدم.

باشه. ایا شما برنامه ای دارید که یک Thief جدید در اینده عرضه کنید ؟

خب , ما یک سری بررسی ها بر روی تمام مجموعه بازهایمان انجام دادیم و متوجه شدیم بیشترین بازی که همه درخواستش دارند Thief هست. شما ممکنه نتیجه گیری خودتان را داشته باشید اما من نمیتونم این مورد تایید کنم.

یک تیم کاملا جدید در Eidos Montreal هستند و در حال کار بر روی Deus Ex 3 هستند. ایا این استودیو شامل افرادی می شود که بر روی بازی های قبلی کار کرده اند ؟

Eidos Montreal یک تیم کاملا جدید است. بیشتر انها از خود مونترال هستند و از استودیو های دیگر که در اون جا بودند به استودیو ما امده اند. ما بهترین افراد از مونترال و خارج از کانادا را در انجا استخدام کرده ایم تا بر روی Deus Ex کار کنند. این استودیو فوق العاده است و پیشرفته ترین استودیو هست که تا به حال دیده ام. و معلوم هست همه دوست دارند به خاطر سابقه ای که سری Deus Ex دارد بر روی ان کار کنند.

ایا Deus Ex 3 امسال عرضه می شود ؟

نه , امسال عرضه نمی شود.

ایا Eidos بر روی IP جدیدی کار می کند ؟

بله , مطمئنا ما بر روی یک IP جدید کار می کنیم. اما این بازی برای امسال عرضه نخواهد شد. ما به خاطر عرضه بازی ها تک نفره بر اساس کاراکتر شهرت پیدا کرده ایم و در حال حاضر ما باید یک چیز متنوع را به دارایی هایمان اضافه کنیم. شما نمی توانید افزایش بازی های مولتی پلیر انلاین را نادیده بگیرد. این ژانر بخش بزرگی از بازار را فرا می گیرد. تعداد افرادی که به بازی انلاین Call of Duty یا FIFA می پردازند خیره کننده است. و این مارکت در حال بزرگ تر شدن از قبل می باشد.

Tomb Raider احتمالا بزرگترین مجموعه شما در طول این سالها بوده است. اما فروش Underworld در حد انتظار نبود. به نظر شما این سری وجه خودش از دست داده است ؟

Underworld در حد انتظار ما بود. اما می دانید اوضاع بازار بسیار سخت بود. به تعدادی که PS2 , PS1 در بازار وجود داشت در حال حاضر X360 , PS3 وجود ندارد. سخت افزار ها کاملا گران هستند و هزینه ساحت هم بسیار بالا رفته است. مطمئنا رقابت سختی در این بین وجود داشته اما به عنوان یک مجموعه فکر نمیکنم که Lara Croft پسرفتی داشته است. در حقیقت محبوبیت وی در حال افزایش است. تمام بازی های سری وی خوب نبوده اند. احتمالا Angel of Darkness نقطه تاریک دوران وی است. اگر شما به دنیای سینما نگاه کنید می بینید که James Bond بیش از 40 سال است که دوام اورده است. تمام فیلم های وی عالی نبوده است اما کاراکتر وی همچنان بزرگ و قوی است. فکر می کنم Tomb Raider بعدی برای مردم یک سورپرایز بزرگ باشد. یک سری چیز های بازسازی شده در قسمت بعدی بازی وجود دارد که باعث می شود شما بگویید : " اوه Lara . من عاشقتم ( دوستان جو گیر نشند این یک اصطلاحه !!)

چیزی که این روز ها بین استودیو ها باب شده کار بیشتر بر روی ورژن کنسولی است در حالی که نسخه PC بازی ها معمولا یا تاخیر می خورند و یا به بدترین شکل پورت می شوند و بعضی وقت ها هر دو صورت ! Eidos در این زمینه چگونه خواهد بود ؟

متاسفانه بازار بازی های PC در غرب رو به کاهش است. البته منظور من بازی های اکشن و Adventure بر روی PC است. افرادی که این گونه ژانر را می پسندند به سمت کنسول می روند. برای همین یک سری بازی ها بر روی PC بازی می شود. بازی های MMO , RPG و بازی های فلش بر روی PC استفاده می شود. در مورد بازی های اکشن تا حدودی PC کاهش داشته است. به عنوان یک کمپانی هدف ما اینگونه نیست. هدف ما بر روی کنسول ها است و در در همین حین بازی های PC باید در سطح بازی های کنسول باشند. در غیر این صورت ما بازی را عرضه نمی کنیم.

بیشتر مجموعه های شما در بر گیرنده قشر تین ایجر به بالا بوده است. ایا شما قصد دارید مقداری بر روی قسمت کژوال تمرکز کنید ؟

فکر نکنم ما بر روی قسمت کژوال ها تمرکز کنیم. اما بر روی قسمت اجتماعی تمرکز می کنیم. بازی های اجتماعی به خاطر وجود Nintendo پیشرفت بزرگی داشتند. به جای اینکه تین ایجر ها توی اتاقشان مشغول بازی باشند , خانواده ها همگی مشغول بازی در پذیرایی خود هستند. جنبه اوردن بازی های اجتماعی باعث می شود که افراد به همراه دیگران بازی کنند و لذت بیشتری ببرند و شما نمی توانید چنین چیزی را نادیده بگیرد. چه در قسمت انلاین و چه افلاین
در حال حاضر تاکید زیادی بر روی بازی های دانلودی به همان اندازه ای بر روی کنسول می شود که بر روی وسایل دستی می شود. ایا جایگاهی برای Eidos در این زمینه وجود دارد ؟

در حقیقت ما در حال حاضر هم مضمون های قابل دانلود برای بازهایمان داریم. اما ما به صورت جداگانه بازی هایی صرفا برای دانلود کردن را می سازیم. نه فقط برای کنسول بلکه برای iPhone. این روش برای شیوه ای فوق العاده برای سازندگان است که وارد این صنعت بشوند بعلاوه هزینه این شیوه بسیار پایین است. با توجه به محبوبیت عرضه بازی دیجتالی زمان فوق العاده ای برا سازندگان است که بازی های خود را عرضه کنند.

یک سری تمایلات در مورد عرضه DLC های بر روی یک پلتفرم خاص هست. مثلا DLC بازی Tomb Raider : Underworld به صورت انحصاری برای X360 عرضه شد. چه دلیلی برای سازندگان و یا ناشران وجود دارد که این کار را می کنند ؟

صادقانه بگم دلیل این کار را نمی دانم. فکر کنم به خاطر یک سری دلایل تجاری که با XBOX بود و با Sony چنین رابطه ای وجود نداشت این DLC انحصاری شد.

شما چه توصیه ای به سازندگان تازه کار دارید ؟

خب من با ساخت Dungeons and Dragons در Games Workshop کارم را شروع کردم. IP اون اثر در دست ما نبود. ما فقط یک قرارداد ساخت سه ساله را داشتیم. و یا ان قرارداد را تمدید می کردیم و یا از دستش می دادیم. من متوجه شدم که تو زمانی که می توانی ارزش واقعی را نشان دهی که IP مختض خودت را در کمپانی بسازی. زمانی که شما مضمون ها خودت را داشته باشی می توانی سرنوشت خودت را رقم بزنی. برای همین با Eidos سعی کردم IP های خودمان را به وجود اورم. این کار به شما ارزش , قدرت و استقامت می دهد. این روش نه تنها پول ساز هست بلکه باعث داشتن دارایی می شود. من به همه توصیه می کنم چیز های خودشان را داشته باشند. نه تنها IP خود را خلق کنند بلکه ان را نگه دارند. خیلی از کمپانی ها افراد را استخدام می کنند. این درسته تا حدودی اما هیچ ارزشی درش وجود ندارد. ممکنه انها فردا شغل خود را از دست بدهند.

شما معمولا چه چیزی را بازی می کنید ؟

من همیشه طرفدار Championship Manager بودم. من همیشه Manchester City ساپورت می کردم و این ارزو را داشتم که یک بار انها چیزی را ببرند. البته انها هیچ وقت نتوانستند اما انجام این کار لذت بخش بود. من از Fable هم لذت بردم Fable 2 یک RPG فوق العاده بود. اگر من سفر داشته باشم بعضی اواقات Professor Layton بر روی DS ام بازی می کنم. همچنین عاشق بازی کردن Guitar Hero با فرزندانم هستند. بستگی به حال و هوای من داره.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا