اخبار بازی

مصاحبه با Famito Ueda درباره The Last Guardian

مصاحبه مجله Famitu با Famito Ueda خالق بازی‌های ICO, Shadow of the Colossus و The Last Guardian
Via IGN

در شرایطی که کنفرانس سونی در E3 امسال دارای 2 ساعت معرفی عناوین بزرگ و گوناگون بود اما برای بسیاری از طرفداران معرفی پروژه جدید Team ICO برای PS3 با عنوان The Last Guardian، نقطه عطف این کنفرانس بود. مطمئنیم که طرفداران این بازی از زمانی که تریلر در کنفرانس به نمایش گذاشته شد، پشت سرهم بدون توقف در حال تماشای آن هستند.

اما خبر خوش این است که اطلاعاتی درباره بازی از زبان Famito Ueda کارگردان هنرمند این بازی در مصاحبه با مجله Famitsu منتشر شده است.

نام انگلیسی بازی The Last Guardian است که در ابتدا طرفداران آن را Trico صدا میزدند. این بازی در زبان ژاپنی نیز "Hito Kui no Oowashi Toriko" نام گرفته. لازم به ذکر است که این سومین بازی Team ICO بعد از ICO و Shadow of the Colossus است.

"Oowashi" که به معنی Giant Eagle (عقاب قول پیکر) می‌باشد، نامی است که در حال حاضر تیم سازنده بر روی هیولای پرنده بازی گذاشته است و به دلیل اینکه فعلا ما اسم دقیق این موجود را نمی‌دانیم، عقاب صدایش می‌کنیم.

بر اساس صحبت‌های Ueda، اولین ایده‌ای که برای ساخت بازی به ذهنش رسیده بود یک موجود غول پیکر، مانند این عقاب بود. Ueda انتظار دارد تا ارتباط بین بازیکن و عقاب را کمی محوری تز از SotC طراحی کند.

همون‌طور که انتظار میرفت شما کنترل پسرک که در تریلر مشاهده کردید را در دست می‌گیرید. اساس طراحی گیم‌پلی اینگونه است که پسرک ضعیف و بدون قابلیت‌های خاصی است. در اینجاست که عقاب گیم‌پلی را تکمیل می‌کند و پسرک به کمک او از موانع می‌گذرد.

خود عقاب نیز به خاطر طراحی خاصش توجه زیادی را جلب کرده. Ueda دراین باره گفته است که عقاب با تلفیقی از اِلمان‌های طبیعی (سگ و گربه) و غیر طبیعی طراحی شده. حتما شما نیز وقتی این عقاب رو دیدید با خودتون گفتید چه موجود عجیبی! Ueda نیز این مساله را قبول دارد و می‌گوید هدف ما این است که عقاب، یک موجود عجیب به نظر بیاید و نمی‌خواهیم متعادل جلوه کند.

Famitsu به این نکته اشاره می‌کند حرکات این موجود بسیار طبیعی است. Ueda نیز توضیح می‌دهد که در بچگی از حیوانات خانگی بسیاری نگه داری کرده و این مساله در طراحی حرکات عقاب به او کمک کرده. دوران بچگی Ueda در ضمینه‌های دیگری نیز بر روی بازی‌هایش تاثیر گذاشته‌اند، ممکن است توجه کرده باشید که در ICO و SotC دیالوگ زیادی وجود ندارد که طبق گفته ایشان سکوت در این بازی‌ها از این نشأت میگیرد که حیوانات نمی‌توانند حرف بزندند.

Ueda درباره اینکه عقاب و پسرک چگونه همدیگر را ملاقات می‌کنند توضیح نمی‌دهد اما کمی بیشتر درباره کارهایی در بازی باید انجام دهید صحبت می‌کند. برقراری ارتباط با عقاب یکی از جنبه‌های کلیدی گیم‌پلی است و شما هر وقت که بخواهید می‌توانید به عقاب دست بزنید و عقاب نیز واکنش‌های متفاوتی از خود نشان می‌دهد. همچنین شما باید از عقاب مراقبت کنید برای مثال به او غذا بدهید یا تیرها را از بدنش بیرون بکشید. تیم سازنده سعی در این دارند که در این بخش تعادل برقرار کنند جوری که مراقبت از عقاب به یک کار عادی و روز مره تبدیل نشود.

پیشرفت و پازل ها نیز از عناصر اصلی گیم‌پلی هستند همچنین عناصر Platforming مانند خزیدن, پرش, گرفتن و آویزان شدن در بازی وجود دارد.

در Last Guardian یکی از نکات طراحی مراحل این است که شما چه کارهایی انجام می‌دهید تا از قابلیت های عقاب استفاده کنید و از مراحل عبور کنید. اینگونه نیست که شما فقط به او دستور دهید. مثلا ممکن است عقاب دستورات شما را انجام ندهد و راه خودش را برود، در اینجا می‌توانید به عقاب چیزی که خوشش میاد جایزه بدهید و او حرف های شما رو گوش می‌کند. همچنین Ueda می‌گوید طراحی عقاب طوری است که او سطح هوش بالایی ندارد و به طور مثال ممکن است در جایی که بخواهید عقاب بی حرکت بایستد تا کاری را انجام دهید، یک دفعه عقاب شروع به حرکت کند. این بخشی از طراحی بازی است.

وقتی در مورد قابلیت های Online بازی از ایشان سوال می‌شود, می‌گوید قابلیت های برای بازی در نظر گرفته است که شاید الان برای کسی قابل درک نباشد!

در ساخت Last Guardian تیم سازنده از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای استفاده که در دو عنوان قبلی استفاده نکرده بودند. برای ساخت این بازی از فیزیک واقعی استفاده شد. Ueda صحنه ای را عقاب یک بشکه را می خورد، مثال می زند و می گوید در این صحنه از Motion Capture استفاده نشده است بلکه با محاسبات فیزیکی شامل بشکه و دهان عقاب شکل می‌گیرید.

همچین سازندگان توجه زیادی به تاثیرات محیطی از جمله "باد" دارند به طوری که جهت باد تایین می‌کند که پرهای عقاب در کدام جهت تکان می‌خورند و هر دونه از پرهای عقاب به صورت جداگانه پردازش می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا