اخبار بازی

مصاحبه بازی سنتر با Pascal Langdale بازیگر Heavy Rain

قطعا Heavy Rain نزدیک ترین بازی به سینما است که برای شخصیت های آن از بازیگران بسیار حرفه ای استفاده شده که به لطف تکنولوژی بالای Quantic Dream به واقعی ترین شکل ممکن در قالب شخصیتی های کامپیوتری ظاهر شده که در زیر پوست آها احساسات و انسانیت نهفته.

 با تشکر از David Cage توانستم با Pascal Langdale بازیگر نقش Ethan Mars در Heavy Rain مصاحبه ای داشته باشم که بسیار زیبا شده. در این مصاحبه برای اولین بار شرکت  Motive in Movement که توسط Pascal تاسیس شده معرفی خواهد شد که به کمک David Cage قرار است فاصله سینما را با صنعت بازی به حداقل برساند. باعث افتخار است که بازی سنتر اولین سایت معرف Motive in Movement خواهد بود.

این مصاحبه به زودی در سایت رسمی MIM و بقیه سایت های بزرگ بازی قرار خواهد گرفت و قول این را به شما می دهم برای بعد از E3 سورپرایزی بزرگ همراه با David Cage خواهیم داشت .

1_2

من یکی از بزرگترین طرفداران بازی های Quantic Dream هستم و اعتقاد دارم سبک Interactive Drama یک هنر است و حتی یک سناریو در راستای این سبک نوشته ام. چه چیزی این گونه بازی ها را با دیگر سبک ها متفاوت می کند ؟

تفاوت اصلی میزان هم ذات پنداری شما با شخصیت ها است که در تمام قسمت های بازی ساخته می شود. از اولین صحنه گرفته تا تصمیم هایی که می گیرید و نمی دانید نتیجه آنها چیست. کشتن یا نکشتن یک مواد فروش نمونه سخت آن است و یا این که خودتان را برای کسی دیگر فدا کنید. این گونه المانها باعث منحصر به فرد شدن یک بازی در بازار امروز می شود . من این سبک را "بازی های تلقینی" می نامم.

به تازگی کار فوق العاده شما را در Motive in Movement دیدم و خیلی خیلی راجع به آن خوشحال هستم. افرادی مثل شما و David Cage کارهای بزرگی در صنعت بازی انجام می دهید . می توانید در مورد Motive in Movement و برنامه هایتان برای آن صحبت کنید ؟

Motive in Movement آماده شده تا کسانی که می خواهند بازی های خود را از لحاظ کیفیت دراماتیکی و احساسی ارتقاء دهند با کمترین هزینه برای Motion Capture و انیمیشن های آن ، کار خود را انجام دهند. به شخصه اعتقاد دارم آینده بازی های تلقینی در راستا و مرز واقعیت حرکت می کنند . نه از تکنیک های سینما استفاده می کنند و نه بازی ها ، بلکه تلفیقی از هر دوی آن است و MiM در آینده عضوی از این پیشرفت خواهد بود.

نظر David Cage راجع به Motive in Movement چیست ؟ آیا در آینده Quantic Dream را در پروژه ای دیگر همراهی خواهید کرد ؟

تا آنجایی که میدانم دیوید و Quantic فعلا درگیر HR هستند و البته برنامه های بسیار بزرگی برای آینده دارند . QD همیشه در کار خود پیشرو بوده و ما هم همینطور هستیم ، پس وقتی زمان مناسب فرا برسد مطمئنم باهم صحبت هایی خواهیم داشت.

از دیوید شنیده ام که وقتی 15 ساله بودید بازی کردن را ترک کردید. درست است ؟

بله درسته. البته روی Wii ، Xbox و Playstation های دوستانم بازی کرده ام ولی همیشه داستان سرایی ، درگیری های احساسی سینما و تئاتر من را  بیشتر از حتی بهترین و هیجانی ترین بازی ها به خود جذب کرده؛ پس منطقی است که به خاطر این تغیر بازی ها از سنت ها و کلیشه ها خوشحال باشم. مانند بقیه 30 ساله های دیگر هنوز فرصت هست تا خودم را درگیر چیز جدیدی بکنم.

2_3


بزرگترین تفاوت بازی کردن در یک بازی با فیلم چیست ؟ کدام یک سخت تر است ؟

هر کدام از این دو تفاوت های خاص خود را دارند. در تئاتر در مقابل صدها نفر با فاصله مختلف بازی می کنید و در سینما سکانسهای مختلفی وجود دارد که در مکانهای مختلفی هم اتفاق می افتد. Heavy Rain چالش های خاص خود را داشت که در بعضی مواقع ما برای اولین بار با آنها رو به رو می شدیم ، ولی به طور کلی پایه اصلی کار یک چیز ثابت بود. پس قابل باور بودن و روایت کردن داستان بر سر سخت تر بودن و یا آسان بودن نیست ، بلکه تنها از هم متفاوت هستند.

بگذارید در مورد Heavy Rain صحبت کنیم. اول از همه باید به شما تبریک بگویم که در HR فوق العاده بازی کردید . نقش Ethan Mars به یک شخص حرفه ای نیاز داشت چون با موقعیت های متفاوت زیادی رو به رو می شد که شما آن را خیلی باور پذیر و واقعی کردید . چطور از پس این نقش برآمدید ؟

این نقش را همانند یک فیلم و یا سریال تلوزیونی گرفتم. گروه ضبط در لندن من را دعوت کردند و چند تست انجام دادیم که بعد از آن با دیوید ملاقات کردم و در آخر جلسه ی پایانی در پاریس شکل گرفت . همینجا بود که پتانسیل و نوآوری این پروژه را درک کردم . خوشحالم که می گوید من را در موقعیت های مختلفی که Ethan Mars رو به رو می شد  باور کردید . یکی از چیزهای جالب داستان گویی چند قسمتی این است که من باید نقش های متفاوتی که با این سوال "چه می شد اگر…" رو به رو بود بازی می کردم . این قسمت یکی از جالب ترین قسمت های بازیگری من بود.

آیا شباهتی با Ethan دارید ؟ بچه چطور ؟

خوشبختانه همه یک وجه تشابهی با Ethan پیدا می کنند ، ما همه کسی را داریم که عاشقش باشیم ، درست است ؟ وقتی قرار باشد در نقش کسی که مثلا می خواهد ازدواج کند باشید لازم نیست حتما با آن طرف ازدواج کنید. این یکی از جالب ترین بخش های بازیگری است . تصور کردن این که چه چیزی دارید و باید در مقابل آن چه کاری کنید هم جزوی از این بخش است. ما همه احساس اندوه، عشق، آرزو و نفرت را داریم ، شما با این موارد مشترک شروع به بازی کرده و آن را تصور می کنید.


Pascal خواهش می کنم فکر کن و با من رو راست باش. تا کجا حاظر هستی برای نجات دادن کسی که دوستش داری پیش بروی ؟

یک بار توسط پلیس مرزی از همسرم به مدت کوتاهی جدا شدم . باید تمام عصبانیتم را کنترل می کردم و تمام  تلاشم را می کردم تا به همسرم برسم. کسی به من کمک نمی کرد ولی انگیزه ام بالا بود و باید اعتماد به نفس خودم  را افزایش می دادم. پس پاسخ این است : هر جایی که لازم باشد.

3_2

من فقط 19 سالم هست ولی وقتی بازی شما را در Heavy Rain می دیدم حسی مثل یک پدر داشتم. وقتی اسم Jason و Shaun را فریاد می زدید واقعا چیزی را در صدایت و البته در قلب خودم حس می کردم . چطور شد که اینطور مثل یک پدر شده بودید ؟

بگذارید تمام احساسات و صفاتتان رها شود.

چه حسی دارد وقتی خودتان را در یک بازی و یا CG می بینید ؟ می توانید در مورد این که چطور Motion-Capture را در استودیو Quantic Dream انجام دادید صحبت کنید؟

استودیو یک اتاق بزرگ با سقف بلند و کف بتونی بود. من لباس های مخصوص Motion-Capture را که دارای مارکرهای زیادی است با دقت می پوشیدم . ما با دوربین های مادون قرمز زیادی محاصره شده بودیم که نقاط مارکر ها را شناسایی می کردند که تصویری مجازی از حرکت بدن و اسکلت آن می داد. تمام اسباب و وسایل باید در سایز و اندازه واقعی می بودند که از آهن ساخته شده بود.

ضبط انیمیشن های صورت در اتاقی جدا و کوچک که عایق صدا بود انجام می شد. این بار بدون بازیگرهای دیگر دیالوگ ها را می گفتیم و دیوید در رو به رو می نشست و ما را راهنمایی می کرد. وقتی برای ضبط انیمیشن های بدن می رفتیم، صدایی که قبلا ضبط کرده بودیم را می شنیدیم و حتی صدا و دیالوگ های دیگر بازیگرهایی که تا به حال ملاقات نکرده بودیم را هم می شنیدیم.

به طور معمول به هنگام ضبط David Cage و Steve Kneilby رو به روی ما بودند و ما با Jacqui Aillsely و Ginnie Watson نقش های خود را بازی می کردیم. کل پروسه 18 ماه طول کشید که حاصل یک کار کاملا تیمی بود . طی این زمان دوران خیلی خوبی با Jeremy Menuier و تیم Mocap او داشتم که همه ما را هماهنگ نگه می داشت و خیلی به ما رسیدگی می کرد.

جالب اینجا است که وقتی نقش Ethan را بازی می کردم خودم را در CG تصور می کردم نه در استودیو Mocap … عجیبه .

کار با بقیه بازیگرانی که در Heavy Rain با تو بودند چطور بود ؟

من Leon بازیگر Norman Jayden را ملاقات کردم که خودمان را از چهره دیجیتالی درون بازی شناختیم .  فقط با بازیگرهای Shelby ، Carter Blake و Lauren در همایش مطبوعاتی ملاقات کرده ام.

در مورد پروژه های آینده صحبت می کنید ؟

به تازگی نقش یک دکتر فرانسوی را در فیلم Any Human Heart با Jim Broadbent بازی کردم که خیلی تجربه لذت بخشی بود. چند تا کار تلوزیونی هم دارم . در مورد بازی فعلا نمی توانم چیزی به شما بگویم ولی در نمایشگاه Gamescom در ‍Colonge با Motive in Movement حضور خواهم داشت که چند Demo خیلی خوب نمایش خواهیم داد.

خیلی ممنون Pascal و برایت آرزوی موفقیت و بهترین ها را در زندگی و کارت می کنم . گذشته از این واقعا کاری کردی که برای Ethan گریه کنم که این نشان می دهد در این نقش جادو کردید.

شنیدن این حرف روز من رو می سازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا