اخبار بازی

مصاحبه بازی سنتر با Alan Wake !

"آنجایی که همه در خواب هستند مردی در بیداری با حقیقت می جنگد تا شاید رویاها بازگردند"-خودم

عنوان تاپیک را درست دیده اید !. شاید بپرسید Alan Wake که یک شخصیت مجازی است ، ولی تصمیم گرفتم با Ilkka Villi بازیگر نقش Alan Wake مصاحبه ای بکنم که واقعا باید بگویم Ilkka فراتر از چیزی بود که تصور می کردم. هوش بالا و حرفه ای بودن در کارش از خصوصیات شخصیتی او است و بدون هیچ ترسی می گویم چهره Alan بدون او غیر ممکن بود که انقدر جذاب باشد.

Ilkka Villi در فنلاند به دنیا آمده و آنجا زندگی می کند. حرفه او بازیگری در فیلم ، سریال و تئاتر است و به تازگی نقش اول بازی جدید Remedy یعنی Alan Wake را اجرا کرده.

Ilkka همچنین به طور مسلط به زبانهای انگلیسی ، اسپانیایی و فنلاندی صحبت می کند و همچنین کمی هم سوئدی و آلمانی بلد است . او علاقه زیادی به زبانهای خارجی دارد و من پیشنهاد کردم فارسی هم یاد بگیرد. Ilkka در جواب می گوید علاقه دارد روزی هم زبانهای آسیای را یاد بگیرد ولی فعلا مشغول کار کردن روی فرانسوی است.

کار را خلاصه می کنیم و در یک بعد از ظهر بهاری مصاحبه ای با Ilkka Villi انجام می دهیم.

این روزها چطور هستی Ilkka ؟ Alan Wake نزدیک عرضه شدن است و همه او را با چهره تو می شناسند.

خیلی خوبم ، ممنون.تنها یک هفته تا عرضه بازی مانده و من خیلی در مورد آن هیجان زده هستم.

تقریبا شش سال است که Alan Wake معرفی شده. در حال حاظر چه حسی نسبت به الن داری ؟

به شخصه حدود پنج سال و نیم با Remedy روی Alan Wake کار کرده ام و واضح است که این به چیزی خیلی استثنائی برای من تبدیل شده. اما کار اصلی و بزرگ من سال پیش بود و واقعا کار کردن با Remedy را دوست دارم. آنها خیلی با استعداد ، بلند پرواز ، خوش قلب و فوق العاده برای کار کردن هستند . تنها و تنها حسی که در حال حاضر دارم خوشبختی است که جزوی از Alan Wake بوده ام.

چه تفاوتی بین بازی در فیلم و یک بازی است ؟ کدام یک سخت تر است ؟

هر دوی آنها در جای خود خیلی سخت هستند. بزرگترین کاری که من برای Alan Wake انجام دادم صحنه های سینمای آن بود که واقعا شبیه به یک فیلم بود. اما باید بازیگری در یک بازی کار خیلی تکنیکی است ، کارهای زیادی را باید در نظر بگیرید . خیلی شبیه به یک پازل است ، نتیجه نهایی از تکه های خیلی ریز آن ساخته می شود. ما Motion-Capture بدن و صورت را به صورت جداگانه انجام دادیم . همچنین من باید بازی خود را با صدای یک بازیگر دیگر (Matthew Poretta) هماهنگ می کردم . بازیگری همیشه در یک استودیو بسته انجام می شد و خیلی از اوقات من به تنهایی آنجا بودم ، پس در چنین حالتی تخیل خیلی زیادی نیاز است . کلید اصلی برای من این بود که برای هرصحنه و شات خیلی خوب آماده بشوم. اگرچه تکنولوژی بازی ها امروزه خیلی پیشرفته و فوق العاده است ولی به طور کاملا نمی تواند ریز ترین احساسات آدم را منتقل کند ؛ خیلی جالب است ببینیم در آینده این موضوع چطور می شود.

dpqgz3gsfvdal41zezr

این سخت نیست که با وجود کلی وسیله روی صورت ، Facial Motion-Capture را انجام داد ؟ چطور با این موضوع کنار آمدی ؟

مارکر های Motion-Capture روی صورت خیلی هم سخت نبود. همه چیز را در سوال قبلی گفتم . سخت ترین قسمت ضبط حرکات صورت برای کسانی بود که صبح زود آنها را روی صورت من نصب می کردند و بعد از یک روز طولانی آنها را برمی داشتند.

خیلی جالب است که تو هم یک نویسنده هستی ، مثل Alan Wake . معمولا چه چیزهایی می نویسی ؟

خب من خودم را این روزها یک نویسنده نام نمی برم . من قبلا در سمت یک خبرنگار برای تلوزیون می نوشتم ولی این روزها کاملا روی بازیگری تمرکز کرده ام ولی در آینده شاید یک سناریو فیلم بنویسم. یکی دو تا چیز در مورد موانع یک نویسنده را از الن می دانم که از آنها زجر می کشد …. .

آیا شباهتی با Alan داری ؟

Hmm . جدا از موانع یک نویسنده ؟ خب فکر می کنم که ما کاملا شبیه به هم هستیم. شاید مثل Alan خیلی کم حوصله هستم و کمی هم مانند او شوخ طبع. ولی به طور کلی فکر می کنم خوشبختانه خیلی شاد تر از Alan هستم و آزاد تر از Alan بیچاره .

چطور شد که نقش Alan Wake را گرفتی ؟

من توسط یک سازمان بازیگری در فنلاند انتخاب شدم که کارشان پیدا کردن بازیگر برای فیلم و سریال است. پس از آن Sam Lake با من تماس گرفت و من هم به ملاقات او در Remedy رفتم. این طور بود که کار را آغاز کردیم.

کار کردن با Remedy چطور است ؟

همانطور که گفتم فوق العاده است !.آنها یک گروه فوق العاده از افراد با استعداد هستند و روح و قلبشان را روی کاری که انجام می دهند می گذارند . آنها خیلی خوب با من رفتار و از کارم خیلی قدردانی کردند.

آیا بازی های کامپیوتری انجام می دهی ؟ می توانی در موردش صحبت کنی ؟

حقیقت این است که تا به الان یک Gamer بزرگ نبودم ، اگرچه بازی های Max Payne را انجام داده ام ولی مطمئن هستم Alan Wake را به زودی بازی خواهم کرد !.

oglx7bam0p73s7za6ig

بزرگ ترین تفاوت بین بازی های کامپیوتری و فیلم چیست ؟

به نظر می آید همیشه آنها در حال نزدیک شدن به هم هستند . بازی ها امروزه خیلی شبیه به فیلم ها شده اند . خیلی از بازیها از روی فیلم و بالعکس ساخته شده اند. چیزی که بازی ها را خیلی استثنائی می کند تاثیر پذیری و فعل و انفعالی بودن آنها است. می توانید خود را جای کرکتر اصلی گذاشته و آن را کنترل کنید. ولی به شخصه طرفدار فیلم هستم . عاشق دیدن یک فیلم به صورت دست جمعی روی پرده سینما هستم و دوست دارم با تمام مخاطبان که یک نفس فیلم را تماشا می کنند باشم.

در مقابل بازی ها معمولا تنها انجام داده می شوند ، ولی باید بگویم تا به حال در سینما ندیده ام که مردم انقدر دیوانه بازی ها باشند ، مانند Alan Wake برای مثال. مردم در مورد بازی ها و ریز ترین جزئیاتشان سال ها قبل از این که حتی عرضه بشوند صحبت می کنند . فکر می کنم این فوق العاده است.

سال پیش سال بسیار خوبی برای تو بود. روی 3 پروژه کار می کردی (اگر درست بگویم) . در حال حاضر مشغول چه کاری هستی ؟

من خیلی خوش شانس بوده ام که در نقش ها مختلفی در طول زندگی کاریم شرکت کرده ام. اخیرا چند تئاتر انجام داده ام و چند پروژه فیلم هم در آینده در دست کار دارم.

اخیرا قسمت اول سری Bright Falls را مشاهده کردم. چرا تو داخل آن بازی نکرده ای؟ Harry Garrett Show فوق العاده بود.

تنها چیزی که در مورد سری Bright Fall می توانم بگویم این است که باید تمام 6 قسمت آن را ببینی. فکر می کنم کارهای فوق العاده ای با آن انجام داده اند و یک Prequel خیلی خوب برای بازی است.

کار کردن با Sam Lake چطور است ؟

سم آدم فوق العاده ای است ، همچنین خیلی باهوش. خیلی هم درد و بامزه ای است. به عنوان یک نویسنده واقعا او را تحسین می کنم و فکر می کنم او چیزی استثنائی با Alan Wake خلق کرده است. ما صحبت های زیادی در مورد Alan با هم داشتیم.

Ilkka تو فنلاندی ، انگلیسی و اسپانیایی بلد هستی. تا به حال به کار کردن خارج از فنلاند فکر کرده ای ؟

مهم تر از همه چیز من بیشتر دوست دارم خیلی خوب بازی کنم. شخصیت های چند بعدی و عمیق. اگر چنین طرز بازی کردنی خارج از فنلاند هم باشد زیاد برایم مهم نیست.

08e5e3gmf4ca083i0ud3

در آخر باید بگویم ، تبریک می گویم ، تو یکی از بهترین بازیگری ها را در صنعت بازی انجام داده ای و فیلم هایت هم فوق العاده است. برایت آرزوی موفقیت می کنم.

خیلی ممنونم. خیلی خوشحال هستم که کارهای من را تشویق می کنید. امیدورام همه از بازی کردن Alan Wake لذت ببرند و بدانند که این بازی ارزش این همه مدت صبر کردن را داشته.

این مصاحبه در سایت Alan Wake هم با نام BaziCenter قرار گرفته.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا