اخبار بازی

مصاحبه بازیسنتر با Eidos Montreal

سال پیش بود که Eidos اعلام کرد Eidos Montreal مشغول ساخت نسخه سوم از سری
بازی های محبوب Deus Ex است. در آن زمان حرف های زیادی مبنی بر شکست Deus
Ex زده میشد. بسیاری عقیده داشتند نبود سازندگان اصلی پشت این بازی باعث از
بین رفتن تمام المانهای مثبت آن می شود. اما Deus Ex: Human Revolution با
نمایش قوی خود نشان داد که یک عنوان قوی در زمینه داستان و گیم پلی است.

دو ماه پیش مصاحبه ای با Eidos Montreal داشتم که بنا بر دلایلی عرضه آن
روی سایت تاخیر خورد. همچنین هم اکنون اطلاعات جدیدی از بازی عرضه شده که
سوال ها بیشتری را برای ما ایجاد می کند، برای همین در آینده بازهم مصاحبه
ای با Eidos در مورد Deus Ex: Human Revolution خواهیم داشت.

مصاحبه زیر با Kyle Stallock تهیه کننده اجرایی بازی انجام شده.

فکر می کنم Deus Ex: Human Revolution بزرگترین بازی Eidos Montreal است
و Deus Ex هم یکی از محبوب ترین سری بازی های صنعت بازی است. آیا فشاری
مبنی بر ساخت یک Prequel برای این بازی حس کرده اید؟

همه ما بزرگترین طرفداران بازی اصلی هستیم، در خیلی از زمینه ها ما هم مثل
طرفداران بودیم. این خیلی برای ما مهم است تا به هسته اصلی بازی که باعث
موفقیت نسخه قبل شد احترام بگذاریم. همچنین ما می دانستیم که باید المانهای
جدیدی را اضافه کنیم تا تجربه ای خوب برای طرفداران قدیمی بیاوریم. مراحل
جدید و بسیار هیجانی خلق کردیم که سورپرایزهای زیادی برای کسانی که تازه با
دنیای DX آشنا شده اند به همراه دارد. در نهایت باید بگویم این خیلی خوب و
هیجانی است و در کل فشار خوبی است.

بسیاری میگفتند که Crystal Engine برای بازی مثل Deus Ex خوب نیست، ولی
حالا میبینیم که این موتور خیلی خوب بازی را ساپورت کرده و گرافیک بسیاری
دیدنی را شاهد هستیم. فکر کنم Crystal Engine را دوباره سازی کرده اید .
درست می گویم ؟

ما این موتور را به این خاطر انتخاب کردیم چون موتور داخلی Eidos است و
دارای نکاتی بسیار قوی برای بازی سازی است. در حقیقت به تازگی در مرحله
Conception کار ما به راحتی می توانید مکانیزم های گیم پلی را امتحان کنیم .
در کل بازی تنها با تکنولوژی پیش نمی رود، بلکه ما به جهت گیری های هنری
هم نیاز داریم.ما در Eidos Montreal به عنوان یک شرکت تازه کار نمی خواستیم
یک تا دو سال فقط برای ساخت موتور صرف کنیم؛ خوشبختانه به طور مستقیم با
برنامه نویس های Crystal Dynamics کار می کنیم تا از نهایت قدرت این موتور
استفاده کنیم.

همچنین ما ارتقاء های زیادی برای متناسب کردن موتور با Deus Ex:Human
Revolution انجام دادیم تا وجه هنری بازی همانند گیم پلی بی نظیر آن خوب
باشد. یکی از بزرگترین نکاتی که طرفداران قدیمی خیلی باید از آن خوششان
بیاید این است که Engine در اجرای محیط های بزرگ خیلی خوب کار می کند و شما
محیط های بزرگتر و بازتری نسبت به Invisible Wars خواهید دید و البته
Loading های خیلی کمی هم در این زمینه وجود دارد.

داستان همیشه نقش بزرگی در Deus Ex داشته. فکر می کنم این شماره داستان
خیلی بهتر از گذشته است. می توانید کمی در مورد آن صحبت کنید؟

جهان در سال 2027 سیر می کند. رشد جمعیت زیاد است و نزاع و کشش بین انسانها
بسیار زیاد شده، نزاعی که بر سر داشتن و یا نداشتن اتفاق افتاده. عرصه
اختراعات بزرگ و تجهیزات پیشرفته است و البته عرصه شورش و توطئه. شما در
نقش Adam Jensen، یک نیروی امنیتی شخصی هستید که برای یکی از بزرگترین شرکت
های Biotechnology کار می کنید. شما به عنوان محافظ اطلاعات و تحقیقات این
شرکت کار می کنید تا این که روزی همه چیز تغییر می کند. این بار وطیفه شما
کنترل کردن بازار ، تکنولوژی های با ارزش، مردم ، تکامل انسان و کنترل
حقیقت و دروغ است.

Adam Jensen یک متخصص است که برای بررسی کردن نیازهای دفاعی امریکا در
زمینه آزمایشات بایوتکنولوژی انتخاب شده. Adam گذشته بسیار غنی از لحاظ
داستانی دارد و به زودی به یکی از مهم ترین عوامل بحران جهانی تبدیل می
شود.

Adam یک بار تقریبا کشته شده و برای زنده ماندن بهینه شده است. او به
پیشرفته ترین تجهیزات مجهز شده، تجهیزاتی که بسیاری از آنها نظامی است. چرا
او به این شکل در آمده و چرا زندگیش نجات داده شده ؟ آیا این ارتقاء چیزی
بود که Adam برای آن آماده بود ؟ آیا اصلا آن را طلب کرده بود ؟ و چه کسی
او را به این شکل در آورده ؟


آیا بازهم همانند گذشته اشارات مذهبی در این بازی وجود دارد ؟

ما از بسیاری از منابع الهام گرفته ایم. یکی از آنها افسانه های یونان و
ایکاروس بود. این مسائل چیزی نیست که در ظاهر بازی ببینید و باید با
استفاده از اشارات آنها را در میان داستان متوجه شوید.

Deus Ex: Human Revolution بیشتر یک Action است یا RPG ؟ المانهای RPG
چگونه در بازی کار می کنند ؟

Deus Ex:Human Revolution ترکیبی از RPG و FPS است. هسته اصلی این است که
بگذاریم بازیکن هر طور که می خواهد بازی کند و جنبه های شخصی خود را به
شخصیت اصلی بدهد .

چهار روش در گیم پلی وجود دارد:

دو نکته اصلی در گیم پلی مبارزه و مخفی کاری است. می توانید مستقیم جلو
رفته و یا به طور مخفیانه پیش بروید. ما می خواستیم بگذاریم بازیکن هر طوری
که دوست دارد پیش رود .

در کنار گیم پلی اصلی دو قسمت جانبی برای هک کردن و ارتباط برقرار کردن با
سایر کرکترها وجود دارد. شما می توانید مهارت ها و فرصت های خود را ارتقاء
دهید. مثلا با ارتقاء فرصت ها می توانید راه های جدیدی پیدا کنید و راه حل
های جدیدی برای مشکلات بدهید و اطلاعات مفید زیادی به دست آورید و کارهای
دیگر.

Square Enix روی سکانسهای از پیش رندر شده کار می کند. چه تعداد از این
صحنه ها در بازی وجود دارد ؟ آیا طولانی و سینمایی کار خواهند شد ، چیزی
شبیه به سری بازی های Metal Gear Solid ؟

هیچ CGI ای در بازی نیست، تمام آنها Cut-Scene های In-Game هستند. بعضی
قسمت های مهم داستان باید در مدت زمان بیشتری روایت شوند ولی بیشتر آنها
کوتاه هستند.

کار کردن با Square Enix چطور است ؟

خیلی خوب است. ما یک سال و نیم قبل از آمدن آنها مشغول ساخت بازی بودیم و
پس از آمدن، خیلی ما را حمایت کردند و هیچ وقت دخالتی در مرحله ساخت بازی
نکردند. همانطور که مشاهده کردید کاری که آنها با CGI کردند فوق العاده
بود.

برای کسانی که تا به حال هیچ یک از Deus Ex ها را بازی نکرده اند، آیا
داستان واضح خواهد بود و یا اینکه باید بازی های قبل را انجام داده باشند
تا Human Revolution را درک کنند ؟

در ابتدا ما می خواستیم یک شروعی تازه برای این Franchise خلق کنیم و یک
بازی منحصر به فرد بسازیم. از طرفی شما لازم نیست حتما یکی از طرفداران
قدیمی Deus Ex باشید تا از این بازی لذت ببرید. ما شخصیت های اصلی جدیدی
داریم که در حین ماجراجویی با آنها آشنا می شویم.

در عرضه زمانی Deus Ex اصلی تاریخی بود که مردم mechanically-augmented قبل
از nano-augmented ها به وجود آمدن. تفاوت این دو در این است که
nano-augmented ها نامرئی هستند ولی mechanically-augmented ها نه. ما فکر
کردیم این موضوع بسیار جالبی برای گیم پلی (مشاهده ارتقاء و تکامل شخصیت
اصلی) و جنبه Moral بازی (مشاهده ثمرات و خطرهای مردمی که خود را ارتقاء می
دهند) است.

یکی از مهم ترین جنبه های داستان این است که درگیری میان مردم ارتقاء یافته
و ارتقاء نیافته را نشان می دهد. در این داستان بعضی مردم مخالف با تکامل
هستند و باور دارند این موضوع غیرطبیعی است و علم هیچ گاه نباید به جای
خدا نقش آفرینی کند. از طرفی مردمی وجود دارند که می گویند که این تکامل
طبیعی نژاد بشریت است و هیچ دلیلی مبنی بر انجام ندادن آن و ارتقاء زندگی
وجود ندارد. خود بازی قطعا این دیدگاه های متفاوت را بازتاب خواهد کرد و
شما این مغایرت ها را خواهید دید.

پس از شنیدن این که بازی در شهرهای مختلف اتفاق می افتد خیلی شوکه شدم.
این موضوع باعث می شود بازی خیلی متنوع باشد. آیا می توانیم به هر شهری که
دوست داریم سفر کنیم؟ چه تفاوتی بین آنها است ؟

شما شهرهای گوناگونی را در حین بازی کردن مشاهده خواهید کرد ولی سفر کردن
به این شهر ها بر مبنای بازی پیش می رود و به وقتش وارد آنها می شوید و
وقتی که در یک شهر هستید هر کاری که بخواهید می توانید انجام دهید.

در مورد تفاوت باید بگویم هر شهر به طور متفاوتی توسط تکنولوژی دگرگون شده.
مثلا دیترویت که به یک خرابه تبدیل شده ولی امید زندگی دوباره در آن هست.
سایر شهر ها به طور متفاوت تری دگرگون شده اند و در حین بازی کردن آنها را
خواهید دید؛ ولی به طور کلی augmentation technology تاثیر مهیبی روی دنیای
امروزی ما گذاشته.

خیلی ممنون به خاطر وقتی که به ما دادید.

خواهش می کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا