اخبار بازی

مصاحبه‌ای در مورد Halo 3: ODST

سلام
Joseph Staten، نویسنده و Halo 3: ODST، مصاحبه‌ای با Gamepro داشته که در زیر می‌خوانیم.

Halo 3: ODST اولین بازی از این سری می‌باشد که بدون حضور مستر چیف اتفاق می‌افتد. آیا Rookie در طول این بازی با مسترچیف برخورد خواهد داشت؟

نه. شما به هیچ وجه با مسترچیف برخورد نخواهید داشت. در واقع Halo 3: ODST بعد از اینکه مسترچیف زمین را ترک می‌کند( پایان Halo2) و قبل از اینکه او در جنگل ابتدای Halo3 ظاهر شود، اتفاق می‌افتد.

آیا در این بازی یک villain جدید خواهیم داشت؟( شخصیت منفی و اصلی بازی).

بله، اما Rookie نیز مانند مسترچیف هرگز او را ملاقات نخواهد کرد. حالا اگه واقعا فن Halo هستید، حدس بزنید!

سلاح SMG که به نظر می‌رسد صدای آن نیز خفیف شده چه تاثیری توی بازی دارد؟ آیا در این بازی نوعی مخفی‌کاری خواهیم داشت؟

بله. SMG سلاحی است که در گاهی اوقات تجربه مخفی‌کاری را نیز به بازیباز می‌دهد. در شب‌هنگام و وقتی که شما در محیط‌های باز هستید اسلحه مناسبی برای مبارزه خواهد بود. شما یک اسپارتان افسانه‌ای نیستید و بنابراین باید مواظب حرکات خود باشد و در این راه، این سلاح کمک بزرگی به شما خواهد کرد. قابل ذکر است که سلاح های جدیدی نیز در بازی حضور دارند.

دشمنان این بازی، نسبت به سری قبلی بسیار وحشی‌تر و شیطانی‌تر به نظر می‌رسند. آیا آن‌ها به تکنیک‌های جدیدی برای مبارزه دست یافته‌اند؟

Paul Bertone، طراح این بازی، یک سیستم کاورگیری جدید را برای دشمنان خلق کرده که واقعا جنگیدن با آنها را جذاب‌تر می‌کند. وقتی می‌گویم" جذاب" واقعا منظورم همین کلمه است. Brute‌ها در این بازی به شدت ازخود محافظت می‌کنند که این تجربه بازی را بسیار جذاب‌تر می‌کند. آن‌ها شما را به تله انداخته، محاصره می کنند و …

ماسک روی صورت Rookie چگونه عمل می‌کند؟ آن رنگ‌ها و های‌لایت‌های زیبایی که ما در تریلر‌ها دیدم چه هستند؟

ما هنوز مشغول تنظیم و بهینه سازی این ماسک هستیم. با استفاده از این ماسک پیدا کردن محل اختفای دشمنان بسیار ساده‌تر خواهد بود. کار اصلی این ماسک نیز این است که دشمنان را باهای‌لایت قرمز و یارانتان را با های‌لایت سبز نشان می‌دهد و البته در جهت یابی نیز نقش بسزایی دارد. آیتم‌های کلیدی بازی نیز به صورت خاصی نشان داده خواهند شد.

آلمان‌های open-world این بازی بسیار جذاب به نظر می‌رسند؟ آیا بازیباز می‌تواندی هر منطقه‌ای را که خودش خواست، از بین چهار منطقه اصلی برای جستجو انتخاب کند؟

من نمی‌خواهم سورپرایز‌های بازی را رو کنم ولی از طرفی نیز نمی‌خواهم اطلاعات غلط در اختیار شما بگذارم. در واقع بیش از 4 منطقه اصلی در بازی وجود دارد. وقتی شما اولی را پیدا کردی، دیگر آزادی که در منطقه چرخ بزنی، خیابان‌ها را بگردی و بقیه مناطق را همانگونه که خودتان دوست دارید پیدا کنید.

به نظر شما وقتی بازیباز این بازی را انجام میدهد چه تفاوتی خواهد داشت نسبت به وقتی که در نقش یک ابرسرباز مثل مسترچیف بود؟

این بازی بسیار تاکتیکی می‌باشد، شما باید قبل از هر اقدامی فکر کنید و نقشه‌های خود را بررسی کنید وگرنه براحتی توی دردسر می‌افتید، ‌مخصوصا در درجات سختی بالا. همچنین سربازان ODST کمی کند‌تر هستند و شما نمی‌تواندی به محض اینکه ضربه خوردید به پناهگاه بروید. قانون طلایی این بازی این است: "look before you leap."

با تشکر
پایان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا