اخبار بازی

مدیر ارشد توسعه PlayStation VR بعد از 17 سال کمپانی سونی را ترک کرد

خبر‌های جدید از آن حکایت دارند که به‌تازگی تیم توسعه‌دهنده «PlayStation VR» شاهد جدا‌شدن یکی از توسعه‌دهندگان ارشد خود بوده‌است. این توسعه‌دهنده، «Dave Ranyard» به‌تازگی طی بیانیه‌ای اعلام کرده‌است که وی بعد از هفده سال کاری اقدام به ترک کمپانی «سونی» را کرده‌است تا به‌تواند حرفه شغلی خود را به‌صورت مستقل در بازار‌های داغ واقعیت‌مجازی ادامه دهد. در ادامه با «بازی‌سنتر» همراه باشید.

 

به گزارش وب‌سایت «Gamasutra» آقای «Dave Ranyard» مدیر استودیوی لندن «سونی» نیز بوده‌است، که از فعالیت‌های این استودیو می‌توان کار کردن روی عناوینی شاخص برای واقعیت‌مجازی شرکت «سونی» یعنی «PlayStation VR» همانند «The Deep» یا «The London Heist» یاد کرد. این استودیو که چندی پیش میزبان شخصیت محبوب صنعت گیم یعنی «Hideo Kojima» نیز بود، همچنین در حال کار روی یک عنوان معرفی‌نشده دیگر مختص واقعیت‌مجازی است.

 

همچنین «Ranyard» در گفت‌وگویی که با وب‌سایت «Gamasutra» داشته‌است نیز اعلام کرده‌است که این برای شخص بنده واقعا تصمیم راحتی نبود و همین‌طور نگران نباشید; چراکه به واسطه پروژه‌های آینده خود ممکن‌است هنوز روی «PlayStation VR» نیز کار کنم.

 

«سال 2016 قرار است سال واقعیت‌های مجازی باشد، و این می‌تواند برای من بهترین فرصت باشد تا فعالیت مستقل خود پیرامون این صنعت نوشکفته را به مرحله بعدی برسانم. ضرورت ظهور و پدیدآمدن یک بستر و رسانه‌ای جدید همانند سیستم‌های واقعیت‌مجازی چیزی نیست که به‌توان به دفعات شاهد روی کار آمدن آن بود  و به همین دلیل من می‌خواهم عضوی از این دنیای جدید باشم.»

 

به گزارش «GamesIndustry International» رینارد نزدیک به هفده سال به همراه تیم استودیوی لندن «سونی» بوده‌است و حتی قبل از اینکه «PlayStation VR» به مرحله توسعه برسد، وی روی سری‌های «SingStar» و «Wonderbook» کار می‌کرده‌است.

 

پلتفرم واقعیت‌مجازی «سونی» یعنی «PlayStation VR» برای عرضه در نیمه اول سال 2016 برنامه‌ریزی شده‌است، اما هنوز شرکت توسعه‌دهنده قیمتی مشخص و تاریخ عرضه دقیقی برای این دستگاه به اطلاع عموم نرسانده‌است، با این‌حال گزارش‌های اخیر اشاره‌دارند که قیمت این هدست واقعیت‌مجازی چیزی بین $400 تا $600 دلار خواهد بود.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا