اخبار بازی

مدیرعامل Take-Two از دلایل عدم عرضه سالیانه فرانچایز‌های این شرکت سخن می‌گوید

در حالی که امروزه سری عناوینی که به‌صورت سالیانه به بازار عرضه می‌شوند، روز به روز در حال افزایش‌اند و اگرچه این دست از عناوین همانند; سری پرطرفدار «Call of Duty» و یا سری «Assassin's Creed» سعی بر این مهم دارند که تا با پیروی از این چرخه عرضه سالیانه به حیات خود ادامه‌دهند، اما ناشران و توسعه‌دهندگانی نیز وجود دارند که علاوه بر در اختیار داشتن سری عناوینی با پتانسیلی قوی در این زمینه {عرضه سالیانه} باز‌هم از پیروی کردن از این چرخه، سر باز می‌زنند. شرکت «Take-Two» را می‌توان یکی از این ناشران به شمار آورد; چرا که با در اختیار داشتن حق امتیاز فرانچایز‌های بزرگی از جمله: «Grand Theft Auto»، «Red Dead Redemption» و یا «Max Payne»  تمایلی به عرضه سالانه هرکدام از آنها و چه‌بسا  تبعیت از این پروسه نشان‌نمی‌دهد.

 

حال به دنبال این موضوع، به‌تازگی مدیرعامل شرکت «Take-Two» یعنی آقای «Strauss Zelnick»  طی کنفرانسی در شهر نیویورک از دلایل این امر و نقطه‌نظر شرکت پیرامون این بحث، پرده‌برداری کرده‌است. در ادامه با «بازی‌سنتر» همراه باشید.

 

ایشان در صحبت‌های خود اعلام‌داشته‌اند که سالیانه عرضه‌کردن یک عنوان باعث بروز پیامد‌هایی منفی از جمله، کاهش کیفیت و همینطور فرسودگی محصول مورد نظر می‌شود و همچنین می‌تواند ارزش‌های آن محصول را زیر سوال ببرد.

 

«بازار این پرسش را مطرح می‌کند که "چرا شما دست به سالیانه عرضه کردن عناوین‌تان نمی‌زنید؟" و ما در پاسخ اعلام می‌کنیم که ما با فرانچایز‌های بزرگ و غیرورزشی خود سعی بر تولید محتوا‌های قابل‌انتظار که مطابق با تقاضای جامعه باشد را داریم، و چه‌بسا برای به سرانجام رساندن این مهم، در وهله اول باید به عنوان مورد نظر استراحت کافی را اعطا کرد و در این بین نیز از کیفیت محتوای ن محصول در بازار نیز اطمینان حاصل کرد. و این پروسه  نیز زمان‌بر خواهد بود و به همین دلیل‌ است که نمی‌توان این امر را طی چرخه‌ای سالانه به اجرا در آورد.»

 

با اینکه «Take-Two» هیچ برنامه‌ای برای سالیانه عرضه‌کردن سری عناوین غیرورزشی خود ندارد، آقای «Zelnick» اظهار داشته‌است که با این وجود «Take-Two» هنوز هم می‌تواند همان میزان درآمد و بازدهی که با عرضه سالیانه یک عنوان می‌توان به‌دست آورد را از روش‌های دیگر نیز کسب کرد.

 

«ما با در اختیار داشتن تعداد قابل‌توجهی از فرانچایز‌های بزرگ و عالی در این صنعت و همچنین ایده‌های خلاقانه جدید می‌توانیم بدون دریافت ضررات ناشی از سالیانه عرضه کردن یک عنوان، همان میزان سود و بازده اقتصادی را تجربه‌کنیم که با سالانه عرضه‌ کردن یک عنوان می‌توانیم شاهد آن باشیم.»

 

 

همچنین طی برگزاری کنفرانس، آقای «Zelnick» اضافه‌کرد که می‌توان در آینده انتظار داشت که چرخه توسعه و روند انتشار بعضی از فرانچایز‌های کلیدی شرکت «Take-Two» از جمله سری «Bioshock» و «Borderlands» که زیر نظر استودیوی «2K Games» مراحل ساخت خود را طی می‌کنند، به‌صورت منظم‌تر و همچنین برنامه‌ریزی شده‌تر طی شود، اما در این بین سری عناوینی همانند «Grand Theft Auto»، «Red Dead Redemption» و یا «Max Payne»  که به عنوان زیر مجموعه «Rockstar Games» شناخته‌می‌شوند به دلیل آنکه پروسه ساخت آنها در مدت زمان بیشتری به‌طول می‌انجامد، برنامه‌ریزی دقیقی را شامل نمی‌شوند. 

 

با اینکه هنوز هیچ خبری مبنی بر معرفی نسخه‌ای جدید از سری «Red Dead Redemption» و یا «GTA» به‌طور رسمی به بیرون درز نکرده‌است، مدیرعامل شرکت «Take-Two» طی صحبت‌های گوناگون اظهار داشته‌است که این دست از عناوین جزو فرانچایز‌های ثابت و دائمی «Take-Two» به حساب می‌آیند، و همچنین بدون شک فرانچایز‌هایی همانند سری موفق «Bioshock» از اهمیت قابل‌توجه‌ای نزد توسعه‌دهنگان برخوردار است.

 

 

 

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا