اخبار بازی

مایکروسافت دکمه استارت را از ویندوز 8 حذف می کند

همانطور که می دانید مایکروسافت تغییرات عمده ای را در رابط کاربری ویندوز در ویندوز 8 ایجاد کرده است. امروز، درباره تغییر دیگری که این شرکت در نسخه آتی سیستم عامل خود اعمال کرده می آموزیم. این شرکت دکمه Start را که برای اولین بار در ویندوز 95 معرفی شده بود حذف کرده است!

 

کاربران ساخت های قبلی ویندوز 8 می دانند که دکمه Start متفاوت از آنی است که در نسخه های قبلی ویندوز دیده ایم. اما ظاهر جدید به کلی از آنچه که تا بحال عادت داشته ایم متفاوت است و با ظاهر کلی ویندوز 8 مطابقت بیشتری دارد. در اینجا چون محتوایی برای نمایش نداریم که در منوی Start جای بگیرد و بهتر است که آن را در رابط کاربری جدید ویندوز 8 جای دهیم، بنابراین مایکروسافت تصمیم گرفته است که دکمه Start ویندوز را پس از 17 سال به طور کامل حذف کند.

 

 src=https://media.bestofmicro.com/windows,2-U-325398-3.jpg style=

 

کسانی که نسخه Consumer Preview ویندوز 8 با شماره 8220 را استفاده کرده اند گفته اند که دکمه Start حذف شده است و Superbar که اولین بار در ویندوز 7 معرفی شد به تمام طول پایین صفحه گسترش پیدا کرده است.اما کاربری این دکمه بطور کامل از بین نرفته است.منابعی که نزدیک به تیم توسعه ویندوز 8 هستند تایید کرده اند که Hot Corner یا "گوشه داغ" جایگزین دکمه Start شده است. این رابط وقتی که نشانگر یا ورودی لمسی در گوشه پایین سمت چپ صفحه قرار می گیرد فعال می شود، فارغ از اینکه رابط کاربری فعال METRO باشد یا دسکتاپ قدیمی ویندوز.

بنابراین دکمه حذف شده به شکل دیگری نمود یافته است. نمی توانیم بگوییم که این تغییر دائمیست قبل از اینکه نسخه نهایی ویندوز 8 منتشر شود.

 

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا