اخبار بازی

مایکروسافت حقوق Gears of War را بدست آورد

شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که رسما تمامی حقوق سری Gears of War را خریداری کرده و استدیو Black Tusk واقع در شهر ونکوور ساخت عناوین مختلف از این سری را بر عهده خواهد گرفت. همچنین در Xbox Wire اعلام شده است که کارگردان سابق تولیدات Epic Games آقای Rod Fergusson نیز به مایکروسافت برای کمک در ساخت بازی های آینده ملحق خواهد شد. بنیانگذار و مدیرعامل سابق Epic Games آقای Tim Sweeney در رابطه با این موضوع گفته اند: "استدیو Epic Games طی توافق نامه ای حقوق و دارایی های ‘Gears of War’ را به مایکروسافت عطا کرده است. ما به همکاری چند ساله خود با مایکروسافت افتخار می کنیم و خوشحالیم که این شرکت دنیای ‘Gears’ را در برترین پلتفرم های صنعت بازی های رایانه ای هدایت خواهد کرد و در این میان Epic بر روی پروژه های جدید خود تمرکز خواهد کرد. پشتیبانی Epic کاملا منحصر Xbox One خواهد بود و با صدور مجوز موتور Unreal Engine 4 مایکروسافت را در پروژه های آینده پشتیبانی خواهیم کرد."
سوالی که پیش می آید این است که چطور Epic Games چنین قرار داری را به امضاء رسانده است؟ در این رابطه مدیر روابط عمومی استدیو Black Tusk آقای Hanno Lemke گفته اند: " استدیو Epic همکار شگرفی به حساب می آید و امتیاز بزرگی برای مایکروسافت می باشد که به عنوان ناشر با Epic همکاری کند تا به موفقیت های بی نظیری با “Gears of War” دست پیدا کند. Epic دوست و همکار خوبی برای استدیوهای مایکروسافت خواهد ماند. ما با Epic همکاری نزدیکی خواهیم داشت تا اطمینان حاصل کنیم تکنولوژی موتور Unreal در “Gears of War” آن عملکردی را داشته باشد که هواداران می خواهند."

http://www.gamestitch.com/wp-content/uploads/2013/04/Rod-Fergusson.jpg
 

آقای Rod Fergusson در اصل قرار بود که یک استدیو جدید را در شهر سان فرانسیسکو زیر پرچم 2K Games رهبری کند اما بعد از اعلام این خبر، ایشان انصراف داده اند و می خواهند به عنوان تهیه کننده در ساخت Gears of War حضور داشته باشند. آقای Fergusson در مصاحبه با Polygon دلیل بازگشت به Gears of War را پس از مدت ها گفته اند: "صادقانه بگویم دلم برای آن تنگ شده بود. به عنوان یک بازیکن بهترین تجربه عمرم انجام بازی Gears با دوستان بوده، مخصوصا حالت Horde در Gears 2. به عنوان یک خالق نیز من بخشی از تولد این سری بازی بوده ام و این موضوع کاری با من کرده است که با خود گفتم این سری فراتر از چیزی که ما بدست آورده ایم نمی رود. لعنتی، همین الان می خواهم Gears بعدی را بازی کنم! یک جمله قدیمی است که می گوید اگر میخواهی کاری را به درستی انجام دهی، خودت آن را انجام بده. بلافاصله پس از به وجود آمدن موقعیت من آن بدست آوردم."
آقای Fergusson همچنین از مزایای معامله صورت گرفته گفته اند: "به عنوان یک بازگشت به خانه مزایای زیادی به همراه دارد. اول اینکه به سرزمین مادری و کانادایی خودم پس از 15 سال برمیگردم. بازگشت به مایکروسافت به عنوان مکانی که فعالیت من در زمینه بازی های رایانه آغاز شد و مسلما از اینکه بر روی یکی از سری های مورد علاقه من در تمام طول تاریخ کار میکنم خشنود هستم. دوم اینکه تحت تاثیر  استعداد تیم Black Tusk قرار گرفته ام و بسیار علاقه مندم که سری Gears را با آنها پیش ببرم. در آخر اینکه هیچ وقت این حس را نداشتم که کار من با Gears تمام شده است و بسیار از ادامه آن چیزی که آغاز کردیم خشنود هستم. کارهای زیادی برای انجام وجود دارد و میخواستیم که هر چه سریعتر کارها را از سر بگیریم. من سوار بر یک هوایپما به سوی Vancouver حرکت کردم."
حال Epic Games چه می کند؟ عده ای معقتند که این استدیو بازی دیگر نخواهد ساخت. رئیس Epic آقای Wes Phillips در جواب به این مسئله گفته اند: "خطاب به آن دسته از افرادی که می گویند ما دیگر بازی نمیسازیم، عناوین مختلفی را ما هم اکنون در دست ساخت داریم. از جمله Fortnite."
مدیر روابط عمومی، آقای Dana Cowley نیز گفته اند: "ما هنوز بازی میسازیم. نگران نباشید."

 

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا