اخبار بازی

مایکروسافت از HoloLens رونمایی کرد

مایکروسافت از جدید ترین نوآوری خود، Windows Holographic رونمایی کرد. این تکنولوژی واقعیت افزوده، به وسیله یک هدست محقق می‌شود. این هدست شبیه به هدست‌های واقعیت مجازی (VR) است، اما بر خلاف واقعیت مجازی، مایکروسافت هولوگرام‌ها را به دنیای اطراف شما اضافه خواهد کرد. HoloLens نام این هدست واقعیت افزوده است که مایکروسافت از آن به عنوان "پیشرفته ترین کامپیوتر هولوگرافیک، که دنیا تا به حال دیده است." نام می‌برد. این هدست یک کامپیوتر درونی دارد که دارای یک CPU، یک GPU و یک پردازنده هولگورافیک اختصاصی است. چشم بند این هدست شامل یک نمایشگر شفاف است، این هدست همچنین از صداهای سه بعدی پشتیبانی می‌کند تا باعث شود صدای هولوگرام های پشت سرستان را بشنوید. HoloLens همچنین شامل تعدادی سنسور نیز است.
HoloLens همچنان در حال ساخت و توسعه است و در چهارچوب زمانی Windows 10 عرضه خواهد شد. Satya Nadella، مدیر عامل مایکروسافت اعلام کرد که  HoloLens "هم برای مصرف کنندگان و هم برای شرکت‌ها قیمت گذاری خواهد شد."

 src=/files/HoloLens.jpg /></p><p>ویدئوی نمایشی HoloLens، نمایی جاه طلبانه از پردازش و سرگرمی را در آینده ارائه می‌دهد؛ با HoloLens، بازی کردن Minecraft بر روی سطح اتاق نشیمن، پا گذاشتن بر روی کره مریخ یا قدم زدن با مشتریانتان در آخرین شاهکار معماریتان محقق خواهد شد. Alex Kipman مسئول این پروژه درباره Windows Holographic گفت: "HoloLens بیشتر به خاطر این نیست که شما را در دنیاهای مجازی، که شاید برای همه نباشد، قرار دهد؛ بلکه هدف این است که پا را فراتر بگذاریم و تجربه‌ایی عمیق تر و هولوگرام‌ها را در اختیار شما قرار دهیم."<br/> Kipman خاطرنشان کرد که در ساخت HoloLens با شرکت فضایی NASA  همکاری داشته است و در حال تشویق کمپانی‌هایی همچون Motion Leap و Oculus است تا شروع به ساخت هولوگرام‌های خود کنند. به نظر می رسد بزرگترین ویژگی HoloLens خودکفایی این محصول است به طوری که نیازی به اتصال سیم یا برقراری ارتباط با رایانه‌های شخصی یا تلفن های همراه ندارد.</p><p> </p><p><a class=om-news-src href=http://www.theverge.com/2015/1/21/7867593/microsoft-announces-windows-holographic>منبع</a></p></div><div id=post-extra-info><div class=theiaStickySidebar><div class=اسماعیل رئوف1393-11-01

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا